LKA202 Dizaina industrija

Kods LKA202
Nosaukums Dizaina industrija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Deniss Ščeulovs
Kredītpunkti 2.0 (3.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Kursu docē LKA mācībspēks: asoc. viesprof. Aija Freimane.
Lekciju kurss aplūko dažādus dizaina aspektus - dizains kā priekšmeta, pakalpojuma, sistēmas plāns, izstrādes un ieviešanas process, kas ir nozīmīgs radošo industriju konkurences faktors. Dizains vēsturiski attīstījies politiski sociāli ekonomiskā kontekstā, tāpēc izpratne un prasme pielietot dizaina domāšanu un dizaina industrijas stiprās puses radošo industriju attīstībai, ir būtiskas jebkurai radošo industriju apakšnozarei..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Dizains un definīcijas. Dizaina kapitāls. Dizains un biznesa stratēģija. Produkta pilns dzīves cikls, sociālā atbildība. Operacionālais, Funkcionālais, Stratēģiskais dizains. 6 6 4 4
Dizaina koncepcijas. Ilgtspējīgs dizains, reciklēšana, atkārtota izmantošana. EKO-vides dizains. Dizains ilgtspējīgai sociālai labklājībai. Sociālais kapitāls. Dizaina izstrādes ārējais konteksts. 4 4 2 4
Sociālais dizains, līdzdalības dizains un interaktīvais dizains. Metadizains. Sistēmas dizains. 4 4 2 4
Universālais dizains – dizains visiem, iekļaujošais dizains. Universālie dizaina principi. 4 8 2 12
Dzīves stilu dizains, uz lietotāju centrēts dizains. Pakalpojumu dizains. Lietotāja pieredze un dizains. Lietotāja pieredzes un iesaistes izpētes metodes. Dizains un vērtības. Dizaina domāšana. 4 6 2 12
Dizaina audits. Sagatavošanās jautājumi un nozares priekšizpēte. Dizaina audita praktiska veikšana. Dizaina audita analīze un priekšlikumu izstāde. 6 16 2 24
Dizaina futuroloģija. Dizaina tendenču analīze un priekšlikumu izstrāde, prezentācija. 4 4 2 4
Kopā: 32 48 16 64
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis dot ieskatu dažādu dizaina koncepciju izstrādē un pielietošanā, iepazīstināt ar dizaina menedžmenta procesu, izprast un prast pielietot dizaina ciklus, inovatīvu un radošu darbu vadību, apgūt dizaina stratēģijas, darba uzdevuma un koncepcijas veidošanas pamatprincipus un apgūt un praktizēt dizaina attīstības tendenču noteikšanu kā dizaina futurolģiju un dizaina auditu kādā ekonomikas nozarē vai publiskajā sektorā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas dizaina koncepcijās, dizaina produkta/pakalpojuma izstrādē; dizaina audita procesos, prasmes un kompetences praktizēt dizaina auditu. - Aktīva dalība lekcijās un diskusijās, grupu un individuālie darbi, prezentēšanas prasmes.
Prasmes analizēt dizaina nozīmi produktu/pakalpojumu izstrādē un ieviešanā. - Aktīva dalība lekcijās un diskusijās, grupu un individuālie darbi, prezentēšanas prasmes.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Apmeklējums - 20%
Veikta dizaina produkta/pakalpojuma analīze no universālā dizaina, pakalpojuma dizaina, lietotāja pieredzes un interektīvā dizaina koncepciju aspekta kā lietotāja pieredzes dizaina auditu - 80%
 
Priekšzināšanas Pamatzināšanas dizaina procesu attīstībā un dizaina teorijā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 1.0 1.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]