LKA114 Pētniecības metodes un akadēmiskā rakstīšana

Kods LKA114
Nosaukums Pētniecības metodes un akadēmiskā rakstīšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Deniss Ščeulovs
Kredītpunkti 2.0 (3.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Kursu docē LKA mācībspēks: prof. Anda Laķe; doc. Juris Goldmanis; lek. Līga Vinogradova.
Kurss plānots kā nodarbību cikls studentu akadēmiskās kompetences uzlabošanai, kurā īsumā tiek veikts kopsavilkums par tām zināšanām, pieredzi un prasmēm, kas nosaka zinātniska teksta akadēmisko kvalitāti. Kursa pirmajā daļā koncentrētā veidā tiks izklāstīti akadēmiska pētījuma temata izvēles un pētījuma plāna izstrādes pamatprincipi. Uzmanība tiks pievērsta pētījuma struktūras atšķirībām sociālajās un humanitārajās zinātnēs, teorētiskās un empīriskās daļas saiknes nodrošināšanā. Kursa otrajā daļā tiek aplūkoti bibliogrāfisko norāžu un atsauču veidošanas pamatprincipi, tā ietvaros tiek attīstītas zinātniskā aparāta sastādīšanas praktiskās iemaņas. Kursa noslēgumā studējošie izstrādā sava noslēguma darba pseido-ievadu, kā arī veido iestrādi sava darba atsauču un izmantoto avotu un literatūras saraksta noformējumam atbilstoši akadēmiskās rakstīšanas prasībām..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Zinātniskās izziņas specifikas raksturojums un tās saikne ar akadēmiskās rakstīšanas prasībām, pētījuma kā vienota veseluma izpratne. 2 2 1 3
Akadēmiska pētījuma temata izvēle un akadēmiskās diskusijas atspoguļošana par pētāmās problēmas lauku. Pretrunīgu spriedumu identificēšana pētāmajā tematikā. 2 4 1 5
Akadēmiska pētījuma plānošana, tā struktūras specifika humanitārajās un sociālajās zinātnēs. Pētījuma struktūras atspoguļošana ievadā, pseido-ievada izstrāde. Pētījuma plāns kā pētījuma struktūras 2 6 1 7
Akadēmiska pētījuma teorētiskās daļas izstrāde. Teoriju daudzveidība zinātnē, piemērotas teorijas izvēle. Kā izprast prasību pēc pētījuma “teorētiskā pamatojuma”. 2 2 1 3
Akadēmiskā pētījuma empīriskās daļas izstrāde, izpratne par terminiem “metodoloģija”, “metode”, “datu ieguves tehnika”, to precīza lietošana empīriskās daļas ietvaros. 2 2 1 3
Secinājumu formulēšanas nosacījumi, kopsavilkuma un/vai nobeiguma izstrāde 2 2 1 3
Bakalaura un kursa darba noformējums. Bibliogrāfisko norāžu un atsauču veidošanas pamatprincipi. 2 4 1 5
Bibliogrāfiskās norādes un atsauces (praktiski piemēri). 2 4 1 5
Avotu un literatūras saraksts. Plaģiāta izskaušana akadēmiskā vidē. Citvalodu īpašvārdu pareizrakstība. 2 4 1 5
Kvantitatīvās datu ieguves tehnikas: aptauju veidi, izlases veidošana un anketas izstrāde; kontentanalīze. 8 8 4 12
Kvalitatīvās datu ieguves tehnikas: padziļinātās un fokusgrupu intervijas; novērojums 2 4 1 5
Vizuālo pētniecības metožu specifika – vizuālo datu nozīme, iegūšana un analizēšana. Dažādas vizuālās pieejas – foto-izdibināšana, foto-dokumentācija, video analīze, tīklu analīze. 4 6 2 8
Kopā: 32 48 16 64
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Sniegt pārskatu par galvenajām normatīvajām prasībām zinātnē, kuru ievērošana garantē bakalaura darbam pietiekošu metodoloģisku, argumentētu un sistemātisku korektumu; dot studentiem elementāras teorētiskas zināšanas par bibliogrāfisko norāžu un atsauču noformēšanu pētnieciskajos darbos. Uzdevumi: prasmes identificēt bakalaura līmeņa pētījuma tvērumam piemērotu problēmu un pētījuma jautājumus, atklāt akadēmiskajā diskusijā izmantotos argumentus un izvirzīt galveno argumentu jeb pieņēmumu, ko pierādīt. Prasme atlasīt problēmai piemērotus teorētiskos avotus un empīriskās pētījuma metodes, kā arī veidot ar pētījuma jautājumiem un izvirzīto tēzi saistītus secinājumus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Prasmes identificēt bakalaura līmeņa pētījuma tvērumam piemērotu problēmu un pētījuma jautājumus. - Topošā kursa darba pseidoievada struktūras izstrāde.
Prasme atlasīt problēmai piemērotus teorētiskos avotus. - Atbilstoši noformēts topošā kursa darba satura rādītāj un izmantoto avotu un literatūras saraksta paraugs.
Prasmes un kompetence noformēt kursa un bakalaura darba tekstu atbilstoši akadēmiskās rakstīšanas prasībām. - Teksta izstrāde ar vismaz 10 dažāda veida atsaucēm uz izmantotajiem avotiem un literatūru.
Prasme atlasīt problēmai piemērotas empīriskās pētījuma metodes. - Topošā kursa darba empīrisko metožu pielietošanas iespēju apraksts.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Apmeklējums - 10%
Grupu darbs - 30%
Pseidoievads - 30%
Tests - 30%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 1.6 0.4 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]