Kods | VTT706 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Radošā rakstīšana un stilistika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Larisa Iļinska, Marina Platonova, Tatjana Kelebeka, Tatjana Smirnova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts studentiem bez priekšzināšanām valodniecībā, leksikoloģijā un stilistikā, lai veidotu izpratni darbam ar tekstu un tekstveida informāciju, kā arī par stilistiski izkopta satura radīšanu. Studenti iepazīst modernās angļu valodas leksikoloģijas un stilistikas pamatnostādnes - valodas vienības, vārdu veidošanu, semantiskās izmaiņas, frazeoloģiju, aizguvumus, neoloģismus, leksikogrāfiju, stilistiskās analīzes galvenos veidus, stila izteiksmes līdzekļus un to klasifikāciju. Savukārt tas ļauj studentiem orientēties dažādos valodas stilu izteiksmes līdzekļos, dod iespēju pilnveidot augstas kvalitātes satura radīšanas iemaņas. Studiju kurss attīstīta studējošo augta līmeņa radošās rakstīšanas prasmes, sniedzot vispusīgu pārskatu par radošās rakstīšanas žanriem, stratēģijām un resursiem. Radošās rakstīšanas prasmes ir nozīmīgs būtisks priekšnosacījums satura pārvaldīšanā un radīšanā, informācijas apstrādē un atveidē, tīmekļa vietnes veidošanā un pārvaldīšanā.. Studiju kursa apguves laikā studenti tiek iepazīstināti ar rakstu valodas retoriku, rakstu darba uzbūves un noformēšanas principiem, kā arī ar daiļliteratūras un dokumentālas literatūras stilistiku, lai attīstītu studentu rakstīšanas prasmes profesionāliem nolūkiem, pielietojot procesa-žanra pieeju rakstīšanai un pakāpenisko radošās rakstīšanas mācīšanas metodi, izmantojot oriģināltekstus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi: • sniegt studējošajiem pamatzināšanas leksikoloģijā un stilistikā; • attīstīt studējošo radošās rakstīšanas prasmes; • attīstīt studējošo kompetenci veidot radošās rakstīšanas portfeli, kur ietilpst dažādi radošās rakstīšanas veidi. Studiju kursa uzdevumi: • attīstīt studējošo prasmes analizēt leksiskos un stilistiskos izteiksmes līdzekļus un atklāt (izpētīt) papildinformāciju, raksturīgu starpdisciplināriem un multimodāliem tekstiem; • attīstīt studējošo spēju izprast un analizēt galveno valodas leksisko vienību - vārdu, tā struktūru, semantisko nozīmi un vārda veidošanas īpatnības; • attīstīt studējošo individuālās rakstīšanas un mācīšanas stratēģijas rakstīšanas prasmju apguvei. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt un definēt angļu valodas leksikas funkcionēšanas un attīstības likumsakarības runā un tekstā (vārda nozīme, darināšana, semantika, leksiskās normas u.c.). - Seminārs, eksāmens. Spēj izšķirt valodas funkcionālos stilus, atpazīt to raksturīgākās iezīmes. Spēj diskutēt par biežāk lietojamo stilistiskās izteiksmes līdzekļiem un prasmīgi tos izmantot satura radīšanā. - Seminārs, referāts, eksāmens. Spēj teorētiski iztirzāt kursa laikā iegūtās zināšanas par radoša darba rakstīšanas principiem, metodēm un tehnikām un praktiski izmantot tās attiecīgo iemaņu attīstīšanā. - Praktiskie darbi, semināri, eksāmens. Spēj mērķtiecīgi atšķirt un izvēlēties zinātniskā, populārzinātniskā un dokumentālā stila izklāsta iezīmes, formas un strukturēšanas veidus. - Praktiskie darbi, semināri. Spēj analizēt zinātnisko, tehnisko un uzziņu literatūru, periodiku, interneta katalogus u.c. un praktiski izmantot iegūtās prasmes. - Praktiskie darbi, semināri. Spēj demonstrēt rakstveida izpausmju stilistisko daudzveidību (tēli, apraksts, sižeta attīstība). - Personālais emuārs. Spēj prasmīgi izmantot manipulācijas stratēģijas pārliecinošā satura radīšanā. - Praktiskie darbi. Spēj izveidot, noformēt un prezentēt personālo emuāru. - Personāls emuārs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Personāls emuārs - 20%
Semināri - 10% Praktiskie darbi - 10% Referāts - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|