Kods | VTT705 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Radošās rakstīšanas prasmes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Larisa Iļinska, Tatjana Smirnova, Marina Platonova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir attīstīt augta līmeņa radošās rakstīšanas prasmes, sniedzot vispusīgu pārskatu par radošās rakstīšanas žanriem, stratēģijām un resursiem. Radošās rakstīšanas prasmes ir nozīmīgs būtisks priekšnosacījums satura pārvaldīšanā un radīšanā, informācijas apstrādē un atveidē, tīmekļa vietnes veidošanā un pārvaldīšanā. . Studiju priekšmeta apguves laikā studenti tiek iepazīstināti ar rakstu valodas retoriku, rakstu darba uzbūves un noformēšanas principiem, kā arī ar daiļliteratūras un dokumentālas literatūras stilistiku. Kursa mērķis, t.i., attīstīt studentu rakstīšanas prasmes profesionāliem nolūkiem, ir sasniedzams, pielietojot procesa-žanra pieeju rakstīšanai un pakāpenisko radošās rakstīšanas mācīšanas metodi, izmantojot oriģināltekstus. Visas nodarbības notiek semināra formā, kur galvenā uzmanība tiek veltīta studentu vajadzībām, lai veicinātu patstāvīgu darbu un saturisko rakstu saziņu. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķi: • attīstīt radošās rakstīšanas prasmes; • izprast radošā izklāsta formas; • izveidot radošās rakstīšanas portfeli, kur ietilpst dažādi radošās rakstīšanas veidi (vēstījoši, aprakstoši, vērtējoši, izglītojoši, motivējoši u.c.) Studiju priekšmeta uzdevumi: • apgūt rakstu darba uzbūves un noformēšanas principus: valoda, rindkopas struktūra, ārējais noformējums u.c. • apgūt dažādus radošās rakstīšanas darba veidus; • uzlabot rakstiskās izteiksmes precizitāti; • attīstīt individuālās rakstīšanas un mācīšanas stratēģijas rakstīšanas prasmju apguvei (metakognitīvās prasmes). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj teorētiski iztirzāt kursa laikā iegūtās zināšanas par radoša darba rakstīšanas principiem, metodēm un tehnikām un praktiski izmantot tās attiecīgo iemaņu attīstīšanā. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, semināri, eksāmens. Atzīme atbilstoši 10 ballu skalai. Spēj mērķtiecīgi atšķirt un izvēlēties zinātniskā, populārzinātniskā un dokumentālā stila izklāsta iezīmes, formas un strukturēšanas veidus. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, semināri. Students prot veidot loģiskās teksta uzbūves pamatus un izprast noteiktus ārējā noformējuma pamatprincipus. Atzīme atbilstoši 10 ballu skalai. Spēj analizēt zinātnisko, tehnisko un uzziņu literatūru, periodiku, interneta katalogus u.c. un praktiski izmantot iegūtās prasmes. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi, eksāmens. Students iesniedz praktiskos darbus, ievērojot atbilstošus konceptuālus un strukturālus principus. Spēj demonstrēt rakstveida izpausmju stilistisko daudzveidību (tēli, apraksts, sižeta attīstība). - Personālais emuārs. Novērtējums – atzīme atbilstoši 10 ballu skalai. Spēj prasmīgi izmantot manipulācijas stratēģijas pārliecinošā satura radīšanā. - Pārbaudes veids: praktiskie darbi. Atzīme atbilstoši 10 ballu skalai. Spēj izveidot, noformēt un prezentēt personālo emuāru. - Personāls emuārs. Novērtējums – atzīme atbilstoši 10 ballu skalai. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Apmeklējums, darbs nodarbībās - 10%
Dalība semināros, referāti - 20% Rakstu darbi - 20% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|