Kods | MVR716 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Automatizētā projektēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Edgars Kirilovs, Kristaps Zvirgzds | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek attīstīta padziļināta izpratne par dizaina praksi, koncentrējoties uz konstrukciju un detaļu specifiku, kā arī par interaktīvās datorgrafikas lomu mūsdienu dizainā un ražošanā. Studiju kurss paplašina izpratni par dizaina ideju transformāciju formālos matemātiskos modeļos, datorgrafisko modeļu veidošanu balstoties uz ģeometriskiem parametriem, modeļu rasējumu veidošanu plaknē, 3D telpisko modelēšanu, krāsu un tekstūru pievienošanu projektējamā objekta vizualizācijai. Kā arī tiek apgūtas prasmes objektu testēšanai, pielietojot reālvides apstākļu simulācijas, un programmas vadītu darbmašīnu (CNC) un integrētas komerciālas CAD/CAM sistēmas lietošanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt projektēšanas tehnoloģijas un rīkus progresīvās CAD/CAM tehnoloģiskajās vidēs, paplašinot vizualizācijas iespējas dizaina konceptu efektīvai novērtēšanai un komunikācijai agrās projektēšanas fāzēs, nodrošinot komponenšu un produktu izgatavošanas produktivitātes pieaugumu, augstu precizitāti un samazinot projektēšanas un ieviešanas laiku | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Ir apguvuši prasmes un spēj patstāvīgi strādāt komerciālu CAD/CAM sistēmu tehnoloģiskajā vidē - CAD tehnoloģiskajā vidē datorklasē veiktā darba kvalitāte Veic ģeometrisku modelēšanu plaknē, stereometrisku un brīvu formu modelēšanu; - CAD tehnoloģiskajā vidē datorklasē veiktā darba kvalitāte Veido projekciju darba rasējumus, perspektīvas, sekciju un kopskatus; - Darba rasējumu veidošanas kvalitāte, iekļaujot prezentācijā projekcijas, perspektīvas, sekciju un kopsalikumu skatus Veido komponenšu un kopsalikumu 3D modeļus un organizē gala rasējumu izvadi vajadzīgā formātā; - Detaļu un kopsalikumu 3D modeļu veidošanas un rasējumu izvades kvalitāte; Spēj novērtēt piedāvātā konceptuālā risinājuma ietekmi agrās projektēšanas fāzēs; - Piedāvātā risinājuma pamatojuma vērtējums Spēj integrēt piedāvāto risinājumu kontekstā, veidot virtuālās pastaigas un fizikāli precīzu apskati dienas gaismā, nodrošinot klientam iespēju labāk saprast kā objekts/objektu kopsalikums funkcionēs; - Prezentācijas kvalitātes vērtējums Spēj veicināt ar prasmīgi veidotām vizualizācijām būtisku pasūtītāja lēmumu pieņemšanas procesu katrā projektēšanas fāzē; - Grupas studiju projekta (2 studējošie) kvalitāte Gūst atgriezenisku saiti savām problēmu risināšanas un analīzes prasmēm, komunikācijas prasmēm, spējai tikt galā ar nepazīstamām problēmām, spējai strādāt individuāli un grupā. - Grupas studiju projekta (2 studējošie) kvalitāte |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nozares materiāli, produktu projektēšana, tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|