IVZ781 Tirgzinību teorija un prakse

Kods IVZ781
Nosaukums Tirgzinību teorija un prakse
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ieva Andersone
Kredītpunkti 4.0 (6.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Studiju priekšmets ir veidots tā, lai padziļinātu un strukturētu studējošo zināšanas tirgzinību vadīšanas jomā. Studiju kurss veidots no 3 savstarpēji saistītiem blokiem – aktualitātes tirgzinību teorijā (theory in marketing), aktualitātes dažādos tirgzinību virzienos (theory on marketing) un tirgzinību izmantošana vadībzinātnē (theory with marketing). Studiju kurss paredz aktīvu studējošo iesaisti un individuālus pētījumus par tirgzinību praktisko izmantošanu un aktualitātēm..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Priekšmeta mērķis un uzdevumi. Informācija par sagaidāmajiem rezultātiem, patstāvīgo darbu. Ievadtests par priekšzināšanām. tirgzinībās. 5 0 0 0
Tirgzinību plānošanas teorētiskie pamati, tirgzinību stratēģijas kā plānošanas teorētiskais pamats, komunikāciju teorija 5 0 0 0
Konceptuālais ietvars: aktualitātes tirgzinību teorijā (theory in marketing), aktualitātes dažādos tirgzinību virzienos (theory on marketing) un tirgzinību izmantošana vadībzinātnē (theory with market 4 0 0 0
Jaunākās aktualitātes tirgzinībās, to teorētiskais pamats. Teorija vs prakse: tirgus funkcijas, zīmolvedība, tirgus segmentācija u.c 8 0 0 0
Tirgzinību pētījumi, pētīšanas process, tirgzinību darbības analīze, tās teorētiskie pamati. 4 0 0 0
Mārketinga veidi un to dažādība: sociālais mārketings, atļaujas mārketings, partizānu mārketings, zaļais mārketings utt. 12 0 0 0
Tirgzinību vieta citās vadībzinātnes jomās: zilā okeāna stratēģija, vērtību ķēde, uzņēmuma dzīves cikla koncepcija u.c. 8 0 0 0
Tirgzinību vadīšanas aktualitātes. Situācijas uzdevumi. 10 0 0 0
Studentu pētījumu prezentācijas, diskusijas, seminārs 8 0 0 0
Kopā: 64 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Vispārīgais mērķis: sniegt zināšanas par tirgzinības teorijas un prakses problēmām , un iespējamiem problēmsituāciju risinājumiem uzņēmējdarbībā. Pēc studiju kursa apgūšanas studenti: spēj noteikt visatbilstošākos mārketinga virzienus uzņēmuma, spēj definēt ar uzņēmuma mārketingu saistītos darbības mērķus, izprot un pārzina dažādos mārketinga veidus, mārketinga vadības metodes un stilus un spēj atrast konkrētajai biznesa situācijai piemērotākos, prot risināt dažādas kompleksas situācijas, problēmas un praktiskus uzdevumus tirgzinību jomā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj noteikt un analizēt un diskutēt par dažādām tirgzinību pētījumu jomām. Spēj definēt ar uzņēmuma mārketingu saistītos darbības mērķus - Situācijas uzdevumi. Praktiskie darbi. Testi ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem.
Spēj noteikt rādītājus mārketinga efektivitātes, vai tirgus rādītājus, aprēķināt uzņēmuma darbību raksturojošos rādītājus. Prot risināt dažādas kompleksas situācijas, problēmas un praktiskus uzdevumus tirgzinību jomā. - Situācijas uzdevumi. Tests ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem. Lai veiksmīgi nokārtotu testu, ir jāatbild pareizi uz vismaz 70% jautājumu.
Spēj patstāvīgi atrast nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu. Spēj analizēt šo informāciju un pasniegt to citiem. - Prezentācijas sagatavošana PowerPoint programmā. Patstāvīga darba rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj risināt izvirzīto problēmu un sniegt priekšlikumus problēmas atrisināšanai, izprot un pārzina dažādos mārketinga veidus, mārketinga vadības metodes un stilus un spēj atrast konkrētajai biznesa situācijai piemērotākos - Individuālie vai grupas uzdevumi. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj pieņemt lēmumus tirgzinību jomā, integrējot un kombinējot teorētiskās un praktiskās zināšanas. Spēj izdarīt argumentētus secinājumus un formulēt atbilstošus ieteikumus. - Individuālo pētījumu rezultātu prezentācija. Diskusijas. Noslēgumā eksāmens līdz 3 stundām
Priekšzināšanas Priekšmets balstās uz iepriekšējā izglītībā (profesionālās bakalaura studijas vai tam pielīdzināma izglītība) iegūtajām zināšanām.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 6.0 2.0 2.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]