Kods | ĶVĶ727 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides ilgtspēja | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gerda Gaidukova, Sergejs Gaidukovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par vides ilgtspējas jautājumiem, tīras ražošanas koncepciju, zaļo ķīmiju, vides piesārņojuma samazināšanas tehnoloģijām, klimata mainību un dzīves cikla analīzes pieeju. Studējošais iegūst zināšanas par dabīgo un antropogēno faktoru ietekmi uz apkārtējo vidi un iespējām to kontrolēt un samazināt. Mācību darbs ir orientēts uz zināšanu pielietošanu praktisko piemēru izpētē un uzdevumu risināšanā, kas saistīti ar produkta/materiāla dzīves cikla analīzi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentos spējas apzināties, ka vides ilgtspēja ir atkarīga no mums un mūsu zināšanām par rīkiem (zaļās ķīmijas pieeja, tīrāka ražošana, produkta/materiāla dzīves cikla ietekmes analīze) to ietekmei. Studiju kursa uzdevums ir sniegt zināšanas par vides ilgtspējas jautājumiem, tīras ražošanas koncepciju, zaļo ķīmiju, vides piesārņojuma samazināšanas tehnoloģijām, klimata mainību un dzīves cikla analīzes pieeju un attīstīt iemaņas šo zināšanu pielietošanai praktisko jautājumu risināšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina vides ilgtspējas jēdzienu un tīras ražošanas koncepciju, kā arī izprot šo zināšanu praktiskā pielietojuma iespējas un nozīmi. - Pārbaudes forma: patstāvīgais darbs, kontroldarbs un eksāmens.
Kritēriji: students prot pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas par apgūtiem tematiem esošās situācijas analīzei apkārtējā vidē - atmosfērā, hidrosfērā un litosfērā. Pārzina zaļās ķīmijas principus un izprot to nozīmi praksē. Spēj iegūtās zināšanas pielietot praktisko jautājumu risināšanā. - Pārbaudes forma: patstāvīgais darbs, kontroldarbs un eksāmens. Kritēriji: students spēj ieteikt zaļās ķīmijas koncepcijai atbilstošu uzlabojumu ražošanā. Izprot klimata mainības cēloņus un sekas, spēj pielietot zināšanas praktisko jautājumu risināšanā. - Pārbaudes forma: kontroldarbs, eksāmens. Kritēriji: students prot analizēt dažādu dabisko un antropogēno procesu ietekmi uz vidi un klimatu. Prot pielietot iegūtās zināšanas par ietekmes uz vidi novērtējumu un saistošo likumdošanu praktisko darbu veikšanā. - Pārbaudes forma: praktiskais darbs, darbs semināros, kontroldarbs, eksāmens. Kritēriji: students izprot dzīves cikla analīzes nozīmi un izprot tā praktisko pielietojumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - 15%
Kontroldarbi - 20% Praktiskais darbs - 20% Darbs semināros - 15% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas vides ķīmijā un tehnoloģijā, matemātikā, izstrādājumu iegūšanas tehnoloģiskajos paņēmienos, organiskā un neorganiskā ķīmijā, darbā ar datoru. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|