Kods | ĶPI716 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kultūras mantojuma konservācijas/restaurācijas teorija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārcis Dzenis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Lekciju kursā apskatīti jautājumi par Latvijas kultūras mantojumu un tā klasifikāciju; nosacījumi kultūras mantojuma iekļaušanai UNESCO Materiālā un nemateriālā kultūras mantojuma sarakstos un reģistros; Baltijas valstu objekti šajos sarakstos un procedūra to iekļaušanai UNESCO Kultūras mantojuma sarakstos; Eiropas Kultūras mantojums un zīme, Latvijas kultūras kanons. Apskatīti jautājumi par kultūras mantojuma saglabāšanu, ņemot vērā destrukcijas un bojājumu cēloņus; piemēri par kustamā un nekustamā kultūras mantojuma novērtēšanu, saglabāšanu un tās formām; atbildīgo iestāžu, muzeju, arhīvu un bibliotēku loma kultūras mantojuma saglabāšanā un sabiedrības izglītošanā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Students pārzina Latvijas nekustamā kultūras mantojuma objektu klasifikāciju, kultūras mantojuma saglabāšanas nostādnes un problēmas; spēj analizēt kultūras mantojuma esošo stāvokli, noteikt destrukcijas un bojāejas cēloņus, piedalīties diskusijās par kultūras mantojuma saglabāšanu un aizstāvēt savu viedokli. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students ieguvis zināšanas par Baltijas valstu kultūras mantojumu pasaules kultūras mantojuma kontekstā, tā saglabāšanas problēmām Latvijā un pasaulē - Studenti aizstāv ieskaites darbu, uzstājoties ar ziņojumu grupas seminārā, iesniedzot darbu un prezentāciju elektroniski. Students izprot galvenās nostādnes kultūras mantojuma saglabāšanā, tā izzušanas un destrukcijas cēloņus, ķīmiskos un fizikālos destrukcijas veidus - Studenti aizstāv ieskaites darbu, uzstājoties ar ziņojumu grupas seminārā, iesniedzot darbu un prezentāciju elektroniski. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura studiju programmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|