Kods | EVA701 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Biotehonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Indra Muižniece, Dagnija Blumberga, Lauma Žihare, Krišs Spalviņš, Kaspars Ivanovs, Vladimirs Kirsanovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmeta “Biotehonomika” ietvaros tiek apskatītas vietējo bioresursu izmantošanas un augstas pievienotās vērtības produktu radīšanas pieejas, tehnoloģijas un piemēri. Biotehonomikas pieeja aktuāla gan valsts, reģiona, pašvaldības ilgtspējīgas attīstības kontekstā, gan ikkatram iedzīvotājam. Kursa ietvaros tiek analizētas vietējo resursu - bioresursu, kuri ir sastopami ikdienā uz katra soļa, ieguves, sagatavošanas, apstrādes un pārstrādes tehnoloģiskie risinājumi. Priekšmets ietver biotehonomikas ieviešanas klimata, vides, ekonomisko, socioekonomisko un likumdošanas aspektu analīzi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt zināšanas par bioresursu pilnvērtīgu izmantošanu to visa dzīves cikla garumā. Iegūt izpratni par bioresursu dažādajiem aspektiem – tehnoloģiskajiem, vides, ekonomiskajiem, likumdošanas un socioekonomiskajiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprast biotehonomikas definīcijas un pamatjēdzienus. Pārzin bioresursu ieguves tehnoloģijas. Izprot klimata pārmaiņu cēloņus un adaptācijas iespējas, kā arī klimata tehnoloģiju pielietojumu. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs un prezentācija. Kritēriji: Spēj korekti paskaidrot savus pieņēmumus. Izprot un pārzin sistēmdinamikas modeli biotehonomikas attīstībai Latvijā. Prot noteikt bioresursu izmantošanas tehnoloģiskos, vides, ekonomiskos, likumdošanas un socioekonomiskos aspektus. - Pārbaudes veidi: kursa darbs un prezentācija. Kritēriji: Spēj izpildīt kursa darbā noteiktās prasības biotehonomikas attīstībai Latvijā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|