Kods | DIP278 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mentoru programma IT nozarē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksejs Jurenoks | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa ietvaros tiks apskatīti mentoringa pamati un galvenās prasmes, kas nepieciešamas veiksmīgu mentoringa attiecību izveidei, kā arī galvenās problēmas, kas rodas mentoringa procesā un to risināšanas veidi. . Mentorings ir zināšanu pārneses process, kuru īsteno pieredzējuši mentori un pieredzes pārņēmēji. Mentoringu izmanto, lai sekmētu cilvēka mācīšanos-kompetenču attīstību augstskolā un darbavietā.. Priekšmeta programma tiek īstenota sadarbībā ar uzņēmējiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt mentora / mentorējamā komunikācijas prasmes, prasme veidot un vadīt sarunu un vadīt un plānot mentorējamā attīstību, kā arī novērtēt progresu; pilnveidot mentoru zināšanas par mentoringa aspektiem darbā ar pirmā kursa studentiem Informācijas tehnoloģijas jomā, dot izpratni par atbalsta sniegšanas procesu, lai paaugstinātu pirmā kursa studentu ieinteresētību turpināt studijas un mazinātu studiju pārtraukšanas riskus. Dalībniekam būs izpratne par mentoringa būtību un ieguvumiem, pamatprasmēm un metodēm; skaidrība par mentora un mentorējamā lomām; sapratne par to, kā strādā mentorings; sapratne, kādā veidā mentors palīdz un sniedz pievienoto vērtību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj praktiski izmantot teorētiskajā apmācībā apgūtās zināšanas un iemaņas - Dalība, par kuru saņemts pozitīvs mācībspēka vērtējums Spēj paaugstināt profesionālo efektivitāti, pārvaldīt izglītības un nodarbinātības plānošanas, piedaloties supervīzijās - Dalība vismaz 3 supervīzijās kursa laikā, par kuru saņemts pozitīvs mācībspēka vērtējums Spēj prezentēt sasniegtus rezultātus, pārliecināt citus un argumentēt savu viedokli - Atskaite par katru tikšanos ar mentorējamo (ikmēneša atskaite, minimums 3 x 1h tikšanās mēnesī) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Risinājumu algoritmizācija un programmēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|