Kods | DSP772 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Prasību inženierijas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Kirikova, Ksenija Lāce | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets ir izstrādāts saskaņā ar Sertificēta prasību inženiera bāzes līmeņa zināšanu aprakstu, ko izstrādājusi Starptautiskā Prasību inženierijas Padome. Bāzes līmeņa zināšanas ir piemērotas IT projektu vadītājiem, lietojumsfēras ekspertiem, sistēmanalītiķiem un programmatūras izstrādātājiem, kuri ir iesaistīti prasību inženierijā. Iegūtās zināšanas ir vienlīdz noderīgas dažādām izstrādes jomām, piemēram, iegultām sistēmām, drošuma kritiskām sistēmām, kā arī klasiskām informācijas sistēmām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis ir nodrošināt prasību inženierijā nepieciešamās pamatzināšanas un prasmes: sistēmu kontekstualizācija, prasību iegūšanas metodes, prasību dokumentēšana un validācija un prasību pārvaldība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināt svarīgākos prasību inženierijas aspektus - Atbilstoši jautājumi pašnovērtējuma testos un/vai eksāmenā Pārzināt un prast lietot sistēmas un konteksta robežu - Atbilstoši jautājumi pašnovērtējuma testos un/vai eksāmenā Pārzināt un prast lietot intervijas, aptaujas lapas, radošās un dokumentu orientētas metodes zināšanu iegūšanai - Atbilstoši jautājumi pašnovērtējuma testos un/vai eksāmenā Zināt prasību dokumentēšanas iemeslus un metodes. Pārzināt un prast lietot terminu vārdnīcu - Atbilstoši jautājumi pašnovērtējuma testos un/vai eksāmenā Pārzināt un prast lietot metodes prasību definēšanai dabiskajā valodā - Atbilstoši jautājumi pašnovērtējuma testos un/vai eksāmenā Zināt, pārzināt un prast lietot dažādus modeļos sakņotus prasību definēšanas paņēmienus - Atbilstoši jautājumi pašnovērtējuma testos un/vai eksāmenā Pārzināt un prast lietot prasību validācijas principus un paņēmienus - Atbilstoši jautājumi pašnovērtējuma testos un/vai eksāmenā Pārzināt un prast lietot prasību pārvaldības metodes un paņēmienus - Atbilstoši jautājumi pašnovērtējuma testos un/vai eksāmenā Zināt būtiskākos prasību pārvaldības rīku atribūtus - Atbilstoši jautājumi pašnovērtējuma testos un/vai eksāmenā |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu rezultāti (jāsasniedz vismaz 40% no maksimālā punktu skaita) - 75%
Eksāmens (visu iesniegto darbu kopums var kalpot kā alternatīva eksāmenam). Konkrētais eksāmena realizācijas veids norādīts kursa vietnē Ortus. - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura grāds | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|