Kods | MVR709 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Telpas veidošanas māksla un funkcionalitāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Ulme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šajā studiju kursā tiek apskatīti klasiskie interjera iekārtošanas kompozīcijas veidi. Formu funkcionalitāte tiek pētīta kā sabiedriskās, tā arī privātās telpās. Līdz ar mēbeļu atbilstību funkcijai tiek analizēta kokmateriālu šķiedrainuma, blīvuma, dabisko tekstūru daudzveidības, krāsainības u.c. īpašību ietekme interjera kompozīciju veidošanā. Nodarbībās tiek apgūtas un salīdzinātas koksnes izstrādājumu un telpas kompleksās projektēšanas metodes. Telpas apdares materiāli, to akustiskās, vizuālās un fizikālas īpašības tiek apskatītas kopējā telpas interjera veidošanas procesā. Nākamajās lekcijās ir izpētīta mēbeļu un iekārtu ergonomika, funkcionalitāte un atbilstība telpas kopējam vizuālajam tēlam. Dots dizaina jaunāko tendenču raksturojums. Apskatītas proporcijas telpas mērogā un galveno arhitektūras elementu atspoguļojums telpas koncepcijā, kā arī stila kartes un Portfolio izstrāde.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: attīstīt pētnieciskā darba un praktiskās projektēšanas darba iemaņas ar vides veidošanas mākslas dažāda mēroga izpausmēm saistītā problemātikā, kā arī rosināt saskatīt un atrast kopsakarības starp mākslīgi veidotās vides atšķirīgo funkciju un tai pieskaņoto mēbeļu un gaismas iekārtu izvēli, ekonomisko aspektu un sabiedrības dzīves telpas formveides principu izpausmēm kopējā telpas kompozīcijā. Uzdevumi: • nodrošināt spējas praktiski izstrādāt interjera dizainu kā telpas mākslinieciski augstvērtīgu kompozīciju; • veicināt izpētīt lietotāju vajadzības un noformējot atbilstoši dažādu pasūtītāju vēlmēm STILA Kartes, sniegt prasmi analizēt un izvērtēt pasūtītāja prasības un dizainera iespējas telpas izveidē;. • iemācīt organizēt savu laiku un strādāt patstāvīgi, regulāri atskaitoties par padarīto; • nodrošināt prasmes veikt praktiskos darbus skicējot un zīmējot ar roku un pamatot un aizstāvēt savu ideju; • sniegt prasmes veicot praktisko darbu orientētu uz klientu vajadzību izpēti, spēju uzņemties atbildību par sagatavoto projektu; • sniegt prasmes prezentēt savu darbu auditorijai un klientam; • sniegt zināšanas, prasmes un kompetences izveidot savu darbu apkopojumu portfolio. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt, analizēt un apstrādāt darba uzdevuma veikšanai nepieciešamo informāciju, analizēt un dokumentēt projektējamā interjera telpas un vides kontekstu. - Vērtēšanas metodes: praktiskais darbs/prezentācija.
Vērtēšanas kritēriji: studiju rezultāti tiek pārbaudīti studentiem izstrādājot praktiskos darbus semestra laikā zīmējot ar roku un lietojot datorprogrammas, demonstrējot prezentāciju. Spēj identificēt un lietot telpas iekārtošanas un mēbeļu dizaina kompozīciju veidošanas principus, radoši demonstrē savas zināšanas un prasmes dažādu funkciju interjeru veidošanā; - Vērtēšanas metodes: studiju projekta praktiskais darbs. Vērtēšanas kritēriji: praktiskajā darbā jāspēj definēt darba uzdevumam atbilstošas metodes, dizaina kompozīcijas pamataspektus, galvenie formveides principi un paņēmieni un to lietojumu savā patstāvīgajā darbā. Spēj saturiski un grafiski sistematizēt un apkopot darba mapē izpētes procesā iegūto informāciju; Izstrādāt interjera dizaina trīs koncepciju variantus un prezentēt tos; analizēt iegūtos rezultātus, apkopot savus darbus vienotā portfolio; - Vērtēšanas metodes: portfolio/ studiju projekts. Vērtēšanas kritēriji: students grafiski un saturiski apkopo studiju kursā veiktos praktiskos darbus, izstrādātas 3 koncepcijas telpu interjera projektam, iesniedzot to vienotā portfolio. Spēj komunicēt profesionālā valodā ar projektētājiem, pamatot savu kompozīciju tehnisko un estētisko risinājumu izvēli, pārzina galvenos terminus vismaz divās svešvalodās. - Vērtēšanas metodes: prezentācija. Vērtēšanas kritēriji: praktiskā darba prezentēšanas kvalitāte, studiju projekta aizstāvēšana, runas labskanīgums un profesionālās valodas lietošana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semestra darba regularitāte - praktisko darbu iesniegšana - 20%
Studiju projekta praktiskā darba un portfolio risinājumu oriģinalitāte, novitāte - 30% Studiju projekta praktiskā darba un portfolio grafiskā kvalitāte, atbilstība uzdevuma prasībām - 30% Prezentācija - 10% Semestra darba rezultātu apkopošana portfolio - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kuras gūtas mākslinieciskās kompozīcijas studiju priekšmetos, kā arī pakāpeniski jāizmanto zināšanas, kuras paralēli interjera dizaina pamatiem jāapgūst mācību priekšmetos - ATM2 03 Grafiskās analīzes pamati, ATM 205 Tēlotājas mākslas pamati, | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|