AAP709 Arhitektūras un vides projektēšana

Kods AAP709
Nosaukums Arhitektūras un vides projektēšana
Statuss Obligātais/Obligātais izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Arhitektūra un pilsētu plānošana
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Sandra Treija, Sandra Levāne
Kredītpunkti 2.0 (3.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ietver praktiskās nodarbības neliela funkcionāla vides objekta, pilsētas transporta pieturas ar palīgelementiem, projektēšanā, kā arī teorētiskās nodarbības par pilsētvides labiekārtojumu, publiskās āra telpas saturu un elementiem. Darba gaitā tiek apgūta projektēšanas metodika, telpisku objektu dažādo aspektu – funkcionālo, sociālo, vietas konteksta, konstruktīvā un mākslinieciski stilistiskā - konceptuālā vienotība un kopsakarības, kā arī telpisku objektu arhitektoniski grafiskās attēlošanas pamatprincipi un maketēšanas paņēmieni..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievadlekcija – publiskās āra telpas saturs, to veidojošie faktori un elementi; bezapjoma arhitektūras objekti un labiekārtojums, tā estētiskie un funkcionālie aspekti; projektēšanas metodika; projekta 2 2 0 0
Novietnes apmeklējums un analīze. 2 2 0 0
Projektējamās funkcijas izpēte un analīze, projekta programmas izstrāde. 2 2 0 0
Analogu izpēte. 2 2 0 0
Projektējamā objekta estētiskie un mākslinieciskie aspekti, koncepcijas izstrāde. 4 4 0 0
Vairāku variantu izstrāde vienas koncepcijas ietvaros, galvenā varianta izvēle. 6 6 0 0
Projekta attīstība un detalizācija. 10 10 0 0
Prezentācijas materiālu izstrāde. 8 8 0 0
Projekta prezentācija un analīze, secinājumi un pašvērtējums. 4 4 0 0
Kopā: 40 40 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir izveidot studentiem prasmes vides labiekārtojuma objektu publiskajā āra telpā projektēšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas un izveidot izpratni par: - publiskās āra telpas saturu un tās pamatelementiem; - nelielu vides labiekārtojuma objektu funkcionālajiem, sociālajiem, konstruktīvajiem un mākslinieciskajiem aspektiem, kā arī objekta un vietas vienotības būtisko nozīmi; - arhitektūras un vides kompozīcijas pamatjēdzieniem, principiem un formveides paņēmieniem. 2. Attīstīt projektēšanas pamatprasmes strādāt ar visu projektēšanas aspektu lauku, t.i., koordinēt visas telpveides sastāvdaļas un to kopsakarības vienlaikus, mērķtiecīgi lietojot apzinātu projekta attīstības metodiku. 3. Attīstīt spēju turpmāk lietot šīs zināšanas un prasmes projektēšanas procesā, patstāvīgi strādāt ar projekta izstrādei nepieciešamo informāciju, analizēt un risināt izvirzītās problēmas.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj iegūt, apkopot un analizēt projekta izstrādei nepieciešamo informāciju, un izstrādāt projekta programmu. - Vērtēšanas metode: praktiskais darbs, izpētes un projektēšanas programmas prezentācija. Vērtēšanas kritēriji: students spēj izstrādāt precīzu un pamatotu projektēšanas programmu.
Spēj radošajā procesā ģenerēt konceptuāli vienotu - funkcionāli pamatotu, vietai piederīgu, tektoniski pārliecinošu un mākslinieciski izteiksmīgu projektējamo objektu. - Vērtēšanas metode: praktiskais darbs. Vērtēšanas kritēriji: students spēj ģenerēt funkcionālajām, konstruktīvajām un vietas konteksta prasībām atbilstošu, kā arī mākslinieciski izteiksmīgu projektējamā objekta koncepciju.
Spēj tālāk attīstīt ģenerēto projektējamā objekta koncepciju un izstrādāt detalizētu projekta risinājumu. - Vērtēšanas metode: praktiskais darbs. Vērtēšanas kritēriji: students spēj tālāk attīstīt ģenerēto projektētā objekta koncepciju un izstrādāt detalizētu projekta risinājumu.
Spēj arhitektoniski korektā grafikā attēlot telpiskus objektus, to elementus un detaļas, kā arī izveidot prezentācijas maketu. Spēj pamatot un argumentēt projekta risinājumus. - Vērtēšanas metodes: praktiskais darbs, noslēguma prezentācija. Vērtēšanas kritēriji: students spēj izstrādāt kvalitatīvu projekta prezentāciju grafiskā un maketa formā, spēj diskutēt un argumentēti pamatot projekta risinājumus un savu viedokli.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskais darbs, izpētes un projektēšanas programmas prezentācija - 10%
Praktiskais darbs, projekta koncepcijas un detalizēta risinājuma izstrāde - 75%
Praktiskais darbs, noslēguma prezentācija - 15%
 
Priekšzināšanas Iepriekšējos mācību semestros apgūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas un prasmes vizuālo mākslu un dizaina jomās.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas nedēļā Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 0.2 1.8 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]