Kods | MRA700 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dizaina pētniecība un jaunrade | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Arvīds Endziņš, Anita Geriņa-Ancāne, Elīna Bože-Irbe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets aptver dažādu dizaina izstrādājumu izpēti dažādos laika griezumos, tā raksturīgākās modes tendences un pielietotās tehnoloģijas. Hronoloģiskā laika griezumā, tiek detalizēti pētīti un analizēti labākie dizaina produkti, ņemot vērā dažādus aspketus - vēsturiskos, politiskos, reliģiskos un tehnoloģiskos. Priekšmetā tiek dots neliels ieskats grafiskā dizaina pētniecībā un jaunu ideju meklēšanā. Tiek vērsta uzmanība nākotnes dizaina produktu attīstībai, pielietojot eko dizainu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis ir studentus iepazīstināt ar pasaules dizaina vēsures sasniegumiem produktu attīstībā un izcilo pasaules dzianeru jaunradi. Palīdz apgūt dizaina nozares daudzveidīgās izpausmes formas no pirmsākumiem līdz mūsdienām. Pēc priekšmeta apgūšanas studējošajiem ir zināšanas vispārējā produkta dizaina attīstības vēsturē un jaunradē. Izmantojot iepriekšējo paaudžu izcilākos dizaina paraugus, studenti prot izstrādāt produktu idejas, kas atbilst mūsdienu vajadzībām, modes tendencēm, kā arī tirgus prasībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Dizaina izstrādes procesā spēj produkta konstrukcijā un kompozīcijā izvēlēties piemērotākos tehnoloģiskos risinājumus, materiālus un formu, balstoties uz idejas koncepciju. - Vērtē studenta prasmes pielietot mācību
procesā iegūtas zināšanas, pielietot produkta
izstrādē. Spēj ņemt vērā lietotāja vajadzību psiholoģiju, ievērot dizaina produkta prasības, un nodrošināt produkta augsto pievienoto vērtību. - Vērtē studenta prasmi nodrošināt nepieciešamās vajadzības un prasības. Spēj pamatot un argumentēt dizaina koncepciju, prot piedāvāt inovatīvus risinājumus. - Vērtē studenta prasmi izstrādāt dizaina koncepcijas ideju, argumentēt savu ieceri. Spēj dizaina ideju atspoguļot un prezentēt izveidotu produkta modeli. - Vērtē studenta prezentēšanas prasmi un izveidoto 3D modeli. Ražošanas tehnoloģijas skaidrojumu, modeļa formas estētiku un darba kvalitāti. Pārzin un izprot dizaina procesa galvenos pamatnosacījumus. - Vērtē studenta prasmi meklēt, pētīt un izprast dizaina problemātiku. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Materiālu mācībā, konstruēšanā, tehnoloģijās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|