Kods | IRE718 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Reģionālā pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvuzņēmējdarbība un nekustamā īpašuma vadīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Armands Auziņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets sniedz teorētiskās zināšanas par reģionu būtību, reģionu attīstības vērtēšanas metodikām un attīstības teorijām, kā arī praktiskas zināšanas par pilsētas vadību, īpaši lēmumu pieņemsanas procesu: kā uzņēmējs vai jebkurš pilsētas iedzīvotājs var ietekmēt pilsētas vadības procesu; iedzīvotāju aktivitātes celšana un sadarbība ar mēdijiem. Prekšmets sniedz zināšanas par finanšu sistēmām, budžeta veidošanu un analīzi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studenti iegūst kompetences un prasmes reģionu, pilsētu un finanšu pārvaldībā Latvijā un ES politikas kontekstā. Uzdevumi- izprast reģionu būtību, prast analizēt reģiona attīstību, izprast reģionālās attīstības teorijas un politiku, radīt sapratni par mūsdienu pilsētu pārvaldes sistēmu: uzņēmēju, iedzīvotāju un pārējo grupu ietekme un dalība pilsētu vadībā, prast analizēt un veidot budžetu, spēj formulēt mērķus un uzdevumus, kā arī pieņemt sociāli un ētiski atbildīgus lēmumus teritoriju attīstības jomā, spēj radoši sadarboties ar klientiem, komersantiem, speciālistiem un strādāt komandās, spēj sagatavot un realizēt vietējos un starptautiskos projektus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot reģiona būtību - Diskusija, eksāmens Prot novērtēt reģionu attīstības līmeni un reģionu attīstības problēmas - Patstāvīgs un grupu darbs Spēj izskaidrot reģionālās attīstības teorijas un reģionu attīstības novērtēšanas kritērijus un metodes - Patstāvīgs darbs, eksāmens Spēj izskaidrot reģionālās attīstības politiku un reģionu pārvaldes sistēmu Latvijā - Diskusijas, eksāmens Saprot kopējo reģionu/ pilsētu pārvaldības sistēmu. Saprast savu nozīmi un spēju ietekmēt un piedalīties pašvaldību vadībā - Diskusija Spēj analizēt un novērtēt sociālo un politisko procesu ietekmi uz reģionu attīstību - Diskusija, eksāmens Saprot sadarbības un interešu līdzsvarošanas nepieciešamību un analizēt sabiedriski nozīmīgas problēmas - Patstāvīgs darbs, eksāmens Spēj analizēt lielu informācijas apjomu, detalizējot un uzsverot būtisko, lai virzītu un aizstāvētu savas vai interešu grupas intereses pašvaldību teritoriju attīstībā - Patstāvīgs un grupu darbs, prezentācija, diskusija Lieto labas pārvaldības principu, kādā no reālām pilsētvides un reģionāla rakstura problēmām - Patstāvīgs darbs, diskusija Spēj veikt ekonomiskos aprēķinus, kas saistīti ar reģionu ilgtspējīgu attīstību - Patstāvīgs darbs Spēj izprast attīstības faktorus reģionālā mērogā, kā arī saskatīt un novērst iespējamos riskus - Grupu darbs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
līdzdalība un aktivitāte - 15%
praktiskais darbs - 35% eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Makroekonomika,mikroekonomika,statistika,grāmatvedība,finanšu pamati, nodokļi un nodevas,tiesību zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|