Kods | IMP722 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslas vēsture un mākslas priekšmetu novērtēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Iekšējā drošība un muita | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aivars Gulbis, Ludmila Neimiševa, Jolanta Savvina, Māra Lāss, Baiba Aļļe, Inga Bunkše | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss dod vispārizglītojošas zināšanas mākslas vēsturē, sniedz zināšanas mākslas priekšmetu identificēšanā, lai pieņemtu lēmumus, par to pārvietošanas legalitāti pāri muitas robežai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un praktiskās iemaņas mākslas un antikvāro priekšmetu atpazīšanā Studiju kursa uzdevumi: 1) iepazīstināt ar mākslas vēstures periodiem un virzieniem; 2) parādīt sākotnējās mākslas priekšmetu identificēšanas metodes; 3) iemācīt piemērot spēkā esošos noteikumus par mākslas un antikvāra priekšmetu pārvietošanu pāri muitas robežai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot mākslas priekšmeta un antikvāra jēdzienus un kultūras vērtību aizsardzības nepieciešamību. - Kontroldarbs. Spēj atpazīt glezniecības veidus, tehnikas un izteiksmes līdzekļus, pārzina glezniecības stilu veidošanās nosacījumus, kā arī spēj veikt tēlotājmākslas priekšmetu sākotnējo identificēšanu. - Kontroldarbs, praktiskais uzdevums, situāciju analīze. Spēj veikt svētbilžu sākotnējo atpazīšanu. Pārvalda periodu, kas saistīts ar kristietības rašanos un atribūtiku, ikonu veidošanas kanonus un glezniecības skolas. - Kontroldarbs, praktiskais uzdevums, situāciju analīze. Spēj atšķirt fajansu un porcelānu, kā arī dažādu valstu (firmu) ražojumus (senās Ķīnas, Vācijas, Krievijas, Francijas un Anglijas porcelānu). Pārzina lietišķās mākslas veidus Latvijā un spēj veikt lietišķās mākslas priekšmetu sākotnējo vērtēšanu. - Kontroldarbs, praktiskais uzdevums, situāciju analīze. Spēj veikt juvelierizstrādājumu un monētu sākotnējo vērtēšanu. Zina dārgmetālu atšķirības, proves un marķējumu veidus, kā arī juvelierizstrādājumu tehnikas. - Kontroldarbs, praktiskais uzdevums, situāciju analīze. Spēj veikt stikla izstrādājumu sākotnējo vērtēšanu. Zina stikla priekšmetus senatnē un stikla rūpniecības attīstību viduslaikos. - Kontroldarbs, praktiskais uzdevums, situāciju analīze. Pārzina mākslas darbu vērtēšanas kritērijus, prot izmantot katalogus un piemērot kārtību, kāda paredzēta mākslas priekšmetu pārvietošanai pāri muitas robežai. - Kontroldarbs, praktiskais uzdevums, situāciju analīze. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Līdzdalība nodarbībās (apmeklētība, aktivitāte un atbilžu kvalitāte) - 10%
Rakstiska teorētisko zināšanu pārbaude (kontroldarbi) - 25% Praktiskie uzdevumi (mākslas un antikvāra priekšmetu vērtēšana) - 25% Situāciju analīze - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kurss balstās uz zināšanām, kas iegūtas specializētajos studiju kursos četros mācību semestros, t.i., muitas darbības pamatos, muitas likumdošanā, harmonizētā preču sistēma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|