Kods | DDI705 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vizualizācija SCADA sistēmās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zigurds Markovičs, Matīss Eriņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mūsdienās arvien lielāku nozīmību iegūst dažādas kontroles un datu apstrādes pārvaldības sistēmas (SCADA) un vizualizācijas sistēmas (HMI) tehnoloģiskā procesa uzraudzībai un vadībai. Sistēmu pamatā ir dažādu procesu vadības un novērošanas funkciju realizēšana ar programmatūras līdzekļiem. Priekšmeta ietvaros tiek apskatītas dažādu sfēru procesu vadības sistēmas (tehnoloģiskā procesa vadība, ēku vadības sistēmas, ūdensapgādes sistēmas, elektroenerģijas pārvades un sadales sistēmas un citi), to atšķirīgās un kopīgās iezīmes, datu apmaiņas realizācijas, programmatūras risinājumi datu glabāšanas un datu bāzu realizācijas. Tiek apskatītas DDE un OPC datu apmaiņas standarti. Kurss ietver praktiskās nodarbības vadības un uzraudzības sistēmu izveidei.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta galvenais mērķis ir sniegt studentiem padziļinātas zināšanas par vadības un uzraudzības sistēmu izveidi un lietojumu. Veiksmīgi apgūstot priekšmeta teorētisko kursu un izpildot praktiskos uzdevumus, students spēj izveidot vadības un uzraudzības sistēmu noteiktu tehnoloģisko procesu vadībai. Prot izstrādāt dažāda līmeņa vadības sistēmas, iekļaujot datu apmaiņas protokolus un standartus. Students ir prasmes izstrādāt vizualizācijas shēmas, animācijas un algoritmus efektīvai uzraudzības funkciju realizēšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties mūsdienu kontroles un datu apstrādes pārvaldības sistēmās SCADA - Pozitīvs vērtējums teorētiskā eksāmena atbilstošos jautājumos Pārzina industriālo procesu hierarhiskajā struktūrā - Pozitīvs vērtējums teorētiskā eksāmena atbilstošos jautājumos Spēj noteikt SCADA sistēmas vadības līmeņus un to atrašanos kopējā tehnoloģiskā procesā - Pozitīvs vērtējums teorētiskā eksāmena atbilstošos jautājumos Pārzina galvenos industrijas protokolus, komunikācijas standartus un to lietojumus - Pozitīvs vērtējums teorētiskā eksāmena atbilstošos jautājumos Students spēj izdalīt galvenās vadības sistēmu lietojuma sfēras, definēt kopīgās un atšķirīgās pazīmes - Spēj kategorizēt vadības sistēmas Apguvis praktiskus uzdevumus SCADA sistēmu izveidei - Izpildīti noteikti praktisko darbu uzdevumi Spēj izstrādāt vadības un uzraudzības datora vizualizācijas, animācijas, grafikus, trauksmju un notikumu logus - Veiksmīgi izpildīti praktiskie darbi. Parādītas zināšanas dinamiskas vizualizācijas izveidē. Spēj risināt praktiskus vadīšanas uzdevumus - Spēj izveidot vienkāršotas vadības un automatizācijas funkcijas vizualizācijas programmatūrā. Apguvis praktiskas zināšanas par protokolu un komunikāciju standartu lietojumiem - Veiksmīgi izpildīti praktiskie darbi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, Matemātika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|