Kods | DDI703 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Intelektuālie un adaptīvie roboti | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zigurds Markovičs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa sākumā tiek apskatītas robotu paaudzes - programmējamie, adaptīvie un intelektuālie roboti, uzsvaru liekot uz vadības sistēmu struktūru dažādību. Izvērsti apskatīta adaptīvās vadības būtība, priekšrocības un pielietojums. Intelektuālo robotu sadaļā tiek apskatīti robotu mākslīgā intelekta pamatjēdzieni, mākslīgā intelekta sistēmu funkcijas un arhitektūra, lemšanas procesa pamatnostādnes un lemšanas koki.. Kursa praktiskajā daļā tiek apgūta produkciju likumu, freimu, nestrikto kopu un lingvistisko mainīgo būtība un pielietojums intelektuālajos robotos. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju mērķi ir sekojoši: -izprast robotu vadības sistēmu paaudzes, attīstību un perspektīvas. - apgūt adaptīvās vadības pamatnostādnes un atšķirību no programmējamās. - izprast Intelektuālās vadības būtību, veidojot vadības struktūrshēmas. - izprast lemšanas prosesa un lemšanas teorijas pamatnostādnes, prast pielietot reālos piemēros -apgūt Izplūdušo kopu teorijas un lingvistisko mainīgo būtību, prast pielietot robotu vadībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj diferencēt robotu vadības veidus (programmētā, adaptīvā, intelektuālā) - Pozitīvs vērtējums teorētiskā eksāmena atbilstošos jautājumos, pozitīvs praktisko mājas darbu vērtējums Spēj pielietot adaptīvās metodes robotu vadībā - Pozitīvs vērtējums teorētiskā eksāmena atbilstošos jautājumos, pozitīvs praktisko mājas darbu vērtējums Spēj pielietot mākslīgā intelekta metodes robotu vadībā - Pozitīvs vērtējums teorētiskā eksāmena atbilstošos jautājumos, pozitīvs praktisko mājas darbu vērtējums Spēj pielietot lemšanas kārtulas saistībā ar zināšanu strukturizācijas veidiem (produkciju likumi, freimu struktūras) - Pozitīvs vērtējums teorētiskā eksāmena atbilstošos jautājumos, pozitīvs praktisko mājas darbu vērtējums Spēj pielietot izplūdušo kopu teoriju un lingvistiskos mainīgos robotu vadībā - Pozitīvs vērtējums teorētiskā eksāmena atbilstošos jautājumos, pozitīvs praktisko mājas darbu vērtējums Spēj realizēt intelektuālo lemšanas procesu - Pozitīvs vērtējums teorētiskā eksāmena atbilstošos jautājumos, pozitīvs praktisko mājas darbu vērtējums |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Robottehnika, Mākslīgais intelekts. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|