Kods | BSG701 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modernās nulles enerģijas ēkas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anatolijs Borodiņecs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz izpratni komplekso pieeju jaunbūvju nulles un gandrīz nulles enerģijas nodrošināšanai. Studiju laikā ēku energopatēriņš tiks analizēts, ievērojot tādus ietekmējošos faktorus kā ēkas novietojums, iekšējā gaisa parametri, inženiersistēmu darbības režīmi u.c. Papildus tam studiju kursa ietvaros tiks apskatīti ēku alternatīvie dzesēšanas un sildīšanas paņēmieni, kā arī izvērtēti augstas veiktspējas norobežojošo konstrukciju dažādi risinājumi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par ēku projektēšanu un būvniecību gandrīz nulles enerģijas ēku kontekstā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt praktiskās iemaņas ēku inženiersistēmu darbības režīmu analīzē un energoefektīvo risinājumu pielietošanā. 2. Radīt izpratni par ēku energoefektivitātes novērtējumu izmantojot mēneša un stundu metodes. 3. Sniegt izpratni par alternatīviem ēku inženiersistēmu risinājumiem un to darbības režīmiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot praktiski noteikt optimālos iekšējā gaisa parametrus. - Praktiskajā darbā tiek novērtētas studentu prasmes noteikt optimālos iekšējā gaisa parametrus, ievērojot cilvēku, kas uzturas telpās, ģērbšanas veidu un aktivitāšu raksturu (darba slodzi).
Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja novērtēt apkārtējo gaisa parametru ietekmi uz cilvēka komfortu. Spēj novērtēt klimata datus. - Praktiskajā darbā tiek novērtētas studentu prasmes novērtēt saules pozīciju un vēja rozi noteiktajā laika posmā un vietā, kā arī āra gaisa temperatūras svārstības. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja novērtēt veikt klimatisko datu analīzi. Spēj veikt ēku inženiersistēmu darbības režīmu analīzi un šo sistēmu energoefektīvās darbības risinājumu izvēli. - Praktiskajā darbā tiek novērtētas studentu prasmes pielietot hibrīdas ventilācijas un pasīvas apkures/dzesēšanas principus. Kā arī spējas sastādīt inženiersistēmu darbības režīmus. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja papildu elektroenerģijas patēriņu. Prot praktiski veikt ēku dinamisko energopatēriņa analīzi izmantojot agrīnās stadijas ēku optimizācijas programmatūru. - Praktiskajā darbā tiek novērtēta studentu spēja izveidot 3D ēkas modeli, ievadīt norobežojošo siltuma caurlaidības koeficientus, inženiersistēmu darbības režīmus tt. un veikt energopatēriņa novērtējumu. Spēj veikt padziļināto termogrāfijas testu un gaisa caurlaidības testu. - Praktiskajā darbā tiek novērtēta studentu spēja veikt termogrāfijas testu apstrādāt rezultātus. Kā arī veikt gaisa caurlaidības testu. Eksāmenā tiek novērtēta studenta spēja novērtēt gaisa caurlaidības ietekmi uz enegopatēriņu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Rakstisks eksāmens - 40%
Praktiskie darbi - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | matemātika, fizika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|