Kods | EAS744 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides procesu un tehnoloģiju modelēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dace Lauka, Aiga Barisa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šis ir pamata kurss, kas aptver dinamisku sistēmu analīzes un modelēšanas aspektus, īpašu uzmanību vēršot uz sistēmu modelēšanu, izmantojot datorprogrammas. Kursā tiek dots ieskats arī par optimizācijas metodēm un to izmantošanu sistēmu modeļu veidošanā un modelēšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir piedāvāt studentiem nepieciešamos matemātiskos un datora sistēmu rīkus dinamisku sistēmu veidošanai un analīzei, padziļināti apskatot enerģijas un vides dinamikas un optimizācijas metodes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēt izveidot lineāru parametru matemātisko modeli un veikt optimizācijas analīzi - Pārbaudes veidi: Mājas darbi, eksāmens, kursa darbs.
Kritēriji: Spēja nodefinēt lineāru problēmu un veikt optimizācijas analīzi.
Spēt modelēt procesu ar piemērotu datorizētu rīku palīdzību. - Pārbaudes veidi: Mājas darbi, lab./prakt. darbs, eksāmens, kursa darbs. Kritēriji: students spēj izveidot vienkāršu fizikāla procesa simulācijas modeli, izmantojot, piem., Excel, Mathlab un TRNSYS. Zināt, kā izmantot matemātiskos un datora rīkus (Excel, TRNSYS) sistēmu analīzei un optimizācijai. - Pārbaudes veidi: Mājas darbi, lab./prakt. darbs, eksāmens, kursa darbs. Kritēriji: students spēj izveidot matemātisko modeli, to testēt un veikt parametru analīzi sistēmas optimizācijai. Spēt izveidot vienkāršu modeli energosistēmas analīzei, izmantojot TRNSYS. - Pārbaudes veidi: Mājas darbi, lab./prakt. darbs, eksāmens, kursa darbs. Kritēriji: Students spēj izveidot vienkāršu energosistēmas modeli TRNSYS vidē. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Praktiskie darbi - 30% Testi - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, fizika un informācijas tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|