Kods | IRE714 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Reģionālā pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Armands Auziņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets sniedz teorētiskās zināšanas par reģionu būtību, reģionu attīstības vērtēšanas metodikām un attīstības teorijām, kā arī praktiskas zināšanas par reģionu pārvaldes un finanšu sistēmām, budžeta veidošanu un analīzi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studenti iegūst kompetences un prasmes reģionu un finanšu pārvaldībā Latvijā ES politikas kontekstā. Studenti spēj atbildīgi un patstāvīgi veikt pienākumus atbilstoši LR normatīvo aktu prasībām un ES tiesību normām; spēj plānot,organizēt, uzraudzīt un novērtēt teritoriju attīstības procesus; spēj izprast reģionu attīstības novērtēšanas kritērijus, metodes un reģionu attīstības problēmas, spēj veikt ekonomiskos aprēķinus, kas saistīti ar reģionu ilgtspējīgu attīstību; spēj plānot, veidot un izvērtēt budžeta procesu; spēj formulēt mērķus un uzdevumus, kā ari pieņemt sociāli un ētiski atbildīgus lēmumus; spēj radoši sadarboties ar klientiem, komersantiem, speciālistiem un strādāt komandā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot reģiona būtību - diskusija, eksāmens. Prot novērtēt reģionu attīstības līmeni un reģionu attīstības problēmas - kontroldarbi, eksāmens Spēj izskaidrot reģionālās attīstības teorijas, reģionu attīstības novērtēšanas kritērijus un metodes - kontroldarbi, eksāmens. Spēj izskaidrot reģionālās attīstības politiku un reģionu pārvaldes sistēmu Latvijā - diskusijas, eksāmens. Spēj izskaidrot valsts finanšu sistēmu - diskusija, eksāmens. Spēj plānot, veidot un izvērtēt budžeta procesu vietējā un reģionālā līmeni - kontroldarbi, eksāmens Spēj izskaidrot valsts/reģionu finanšu vadību - kontroldarbi, eksāmens. Spēj veikt ekonomiskos aprēķinus, kas saistīti ar reģionu ilgtspējīgu attīstību - kontroldarbi Spēj izprast ekonomiskās attīstības faktorus reģionālā mērogā, kā arī saskatīt un novērst iespējamos riskus - Diskusijas, komandu darbs Spēj novērtēt sociālo un politisko procesu ietekmi uz reģionu attīstību - Diskusijas, komandu darbs |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzdevumu pildīšana - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Makroekonomika,mikroekonomika,statistika,finanšu pamati,nodokļi un nodevas, tiesību zinātnes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|