Kods | ICD702 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads specialitātē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Civilā un darba aizsardzība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Ieviņš, Vladimirs Jemeļjanovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 1.0 (1.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts kā ievadkurss, uzsākot studijas profesionālajā bakalaura studiju programmā “Drošības inženierija”. Studenti iepazīstas ar augstākās izglītības sistēmu Latvijā, Rīgas Tehnisko universitāti (RTU) un Inženierekonomikas un vadības fakultāti (IEVF), studiju procesu regulējošiem normatīviem dokumentiem, studiju procesa organizāciju un citu noderīgu informāciju. Studenti iegūst informāciju par tehnogenās vides drošības un pārvaldības lomu un vietu tautsaimniecībā, valsts, pašvaldību, nozaru un organizāciju līmenī, kā arī tiek iepazīstināti ar studiju programmas “Drošības inženierija” sasniedzamajiem studiju rezultātiem, prasībām un apgūstamiem studiju kursiem, kas cieši saistīti ar profesijas standartā “Darba aizsardzības inženieris” ietvertajām zināšanām, prasmēm un kompetencēm. Studenti iegūst informāciju par šīs jomas absolventu darba iespējām un tālākās izglītības iespējām. Studiju kursa ietvaros studenti gūst priekšstatu par literatūras un citu informācijas avotu iegūšanu RTU bibliotēkā un bibliotēkas e-resursos un to pielietošanu studiju procesā. Studenti gūst ieskatu pētniecībā un tiek iepazīstināti ar studiju darbu noformēšanas metodiskiem norādījumiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi ir: • veidot izpratni par augstākās izglītības sistēmu Latvijā un studiju procesu RTU un IEVF; • sekmēt studējošo iekļaušanos studiju procesā un adaptāciju RTU; • sekmēt izpratni par izvēlētās studiju jomas un specialitātes nozīmi tautsaimniecībā un darba tirgū. Studiju kursa uzdevumi ir: • veidot izpratni par profesijas standartā “Darba aizsardzības inženieris” formulētām profesijai nepieciešamām zināšanām, prasmēm un kompetencēm un to saistību ar studiju programmas sasniedzamajiem studiju rezultātiem un studiju laikā apgūstamiem studiju kursiem; • veidot prasmi un izpratni par informācijas iegūšanu un lietošanu studiju procesā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties augstākās izglītības sistēmā Latvijā un izprot studiju procesu RTU. Apzinās izvēlētas studiju jomas un profesijas galvenos pamatjautājumus. - Diskusijas nodarbībās. Spēj atrast un izvēlēties dažādus studijām nepieciešamos informācijas avotus RTU bibliotēkā un bibliotēkas e-resursos pieejamās datu bāzēs, dažādos publiski pieejamos avotos, tai skaitā internetā. - Referāts. Spēj raksturot darba aizsardzības, ugunsdrošības un civilā aizsardzības nozīmi tautsaimniecībā, orientējas jomas galvenajos virzienos un mūsdienu aktuālos jautājumos. - Referāts. Prezentācija. Spēj sagatavot referātu un prezentēt tā rezultātus. - Referāts. Prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusijas - 50%
Ieskaites darbs: referāts – ieskats tehnogēnās vides drošības jomā, motivācija par studiju programmas izvēli. - 25% Referāta prezentācija - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|