Kods | ĶOS700 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Nanotehnoloģijas ārstniecisko un diagnostisko preparātu ievadīšanā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Jure, Māris Turks, Aigars Jirgensons | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Nanotehnoloģija zāļu izstrādē un attīstībā. Zāļu nanoformas un nanonesēji (orālās, injicējamās, implantējamās, pulmonārās, transdermālās un transmukozās piegādes formas: hidrogēlu nanokompozīti, dendrimēri, liposomas, nanoizmēra pulveri, micellas, nanoemulsijas, nanokristāli, nanosfēras, magnētiskās nanodaļiņas, nanočaulas, nanobumbas, nanocaurulītes, nanostienīši, nanošķiedras, fullerēni, nanoroboti u.c.): fiziko-ķīmiskais un bioloģiskais raksturojums, ražošana, pielietojums. Nanotehnoloģijas terapeitiskais pielietojums (vēža, diabēta, AIDS, kardiovaskulāro, kuņģa-zarnu trakta, oftalmoloģisko, respiratoro un CNS slimību ārstēšana; gēnu terapija; vakcīnu izstrāde). Nanoizmēru ārstniecības vielas. Nanotehnoloģija kosmētikā. Nanotehnoloģija diagnostikā (nanočipi; biomarķieri; magnētiskās nanodaļiņas, nanokapsulas un nanošūnas; fluorescentās nanodaļiņas un nanokristāli; nanokontrastvielas; zelta nanodaļiņas).. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Students pārzin ārstniecības vielu iedalījumu, zāļu izstrādes pamatprincipus, spēj veikt vienkāršu aktīvo farmaceitisko vielu sintēzi un pielietot to klasiskās analīzes metodes. Students orientējas zāļu gatavo formu klāstā, pārzin farmācijā, kosmētikā un diagnostikā pielietojamo nanodaļiņu veidus, to īpašības un izgatavošanas metodes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students orientējas zāļu ievadīšanas veidos, pārzin galvenās zāļu gatavās formas. - Eksāmens Students spēj veikt vienkāršas ārstniecisko vielu sintēzes un pārvalda klasiskās to analīzes metodes - Laboratorijas darbi Students pārzin zāļu ievadīšanas nanoformas, to izgatavošanas un pielietošanas metodes un principus. - Eksāmens; referāta izstrāde un prezentācija Students pārzin nanotehnoloģijas metožu pielietojumu farmācijā, kosmētikā un diagnostikā. - Eksāmens; referāta izstrāde un prezentācija Students spēj izvēlēties nanoformas aktīvo farmaceitisko vielu ievadīšanai organismā. - Eksāmens; referāta izstrāde un prezentācija Students orientējas nanozāļu izstrādes tehnoloģijā un principos. - Eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura studijas ķīmijā, ķīmijas tehnoloģijā, materiālzinātnē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|