Kods | ĶVT701 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Materiālās un bioloģiskās sistēmas mijiedarbība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rita Seržāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmetā tiek aplūkota ekosistēma un cilvēks kā tās sastāvdaļa, kā arī dažādi aspekti, kas saistīti ar materiālās un bioloģiskās sistēmas noslogošanu un piesārņošanu.. Galvenā uzmannība tiek vērsta uz materiālu un bioloģiskās vides mijiedarbību - fizikāli, ķīmiski, bioloģiski u.c. faktoru iepazīšanu un analīzi.. Tiek aplūkota materiālu biosaderība un bioaktivitāte, materiālu biosaderības 'in vitro' un 'in vivo' izpētes metodes. Labas ražošanas un laboratorijas raksturojums (GLP un GMP). Galvenās ražošanas nozares ar nanoizmēra daļiņu izmantošanu, preventīvie drošības pasākumi. Biežāk sastopamie veselības kaitējumi un simptomi darbā ar nanodaļiņām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta mērķis ir iepazīstināt studentus ar materiālu un bioloģiskās vides mijiedarbības veidiem un bioloģiskās vides atbildes reakcijām, kā arī ar preventīvajiem pasākumiem kaitīgo faktoru mazināšanai, īpašu uzmanību pievēršot faktoriem, kas saistīti ar nanodimensijām. Uzdevumi: spēt identificēt ķīmiskus, fizikālus, bioloģiskus un citus materiālu un bioloģiskās sistēmas mijiedarbības faktorus, tos atpazīt. Apzināt 'in vitro'un 'in vivo' analīžu veidus, spēt prognozēt kaitīgās iedarbības un orientēties pasākumos to novēršanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprast materiālās un bioloģiskās sistēmas kopsakarības. - Noslēguma eksāmens Spēj analizēt un novērtēt galvenos mijiedarbības faktorus, izprot mijiedarbības mehānismus. - Noslēguma eksāmens Orientējas mijiedarbības novērtēšanas pētniecības metodēs - Laboratorijas darbu ieskaite Izprot un prot novērtēt nanoriskus, kā arī orientējas vides un bioloģiskās sistēmas aizsardzības pasākumu klāstā - Ieskaite individuālā darbā un noslēguma eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas ķīmijā, fizikā vai materiālzinātnēs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|