DSP716 Robotizētu sistēmu modelēšanas pamati

Kods DSP716
Nosaukums Robotizētu sistēmu modelēšanas pamati
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Agris Ņikitenko, Mārtiņš Ekmanis
Kredītpunkti 3.0 (4.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Robotizētas sistēmas tiek modelētas ar dažādiem rīkiem un dažādās izstrādes vidēs. Lietotājam pietiek izmantot grafisko vidi, bet ir jāsaprot, kas notiek fonā, lai zinātu, kā panākt vēlamo rezultātu. Studiju kurss ir paredzēts robotizētu sistēmu matemātiskas modelēšanas pamatu apgūšanai, vislielāko uzmanību pievēršot kinemātikai (pārvietojumam un rotācijām). Studiju kursā tiks aplūkotas arī vairāku kustīgu elementu sistēmas, kur viens elements ietekmē otra elementa ātrumu un pagrieziena leņķi..
Studiju kursa praktiskajā daļā paredzēts izstrādāt programmas atsevišķu tēmu praktiskai realizēšanai, noslēgumā nonākot līdz datorgrafikas izmantošanai vairāku kustīgu elementu sistēmas modelēšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads. 2 0 0 0
Matemātikas elementu izmantošana. 4 4 0 0
Kinemātika, homogēni pārveidojumi. 2 4 0 0
Ievads spēļu fizikas dzinēja izstrādē. 2 4 0 0
2D renderings. 2 4 0 0
3D pārveidojumi. 2 0 0 0
3D renderings. 2 0 0 0
Padziļināta teorija par rotācijām. 4 4 0 0
Mesh objekti. 2 0 0 0
XNA game studio izmantošana. 2 0 0 0
Ievads robotu mehānikas modelēšanā. 4 4 0 0
Vairāku saistītu elementu kinemātika. 8 12 0 0
Paātrinājums, leņķiskais ātrums. 4 0 0 0
Pārvietojuma trajektorijas plānošana. 6 8 0 0
Spēku modelēšana. 6 8 0 0
Studiju kursā aplūkoto tēmu saistīšana. 8 8 0 0
Kopā: 60 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt pamatzināšanas homogēnu kinemātikas transformāciju veikšanā. Studiju kursa uzdevumi sniegt zināšanas un iemaņas, lai: - izveidotu fizikas dzinēju un prast realizēt kinemātikas matemātiskos pārveidojumus; - spētu izmantot Xna Game Studio vai līdzīgā satvarā kinemātikas transformāciju vizuālā attēlošanā; - pielietotu quaternionus rotāciju definēšanā; - strādātu ar vairāku saistītu elementu kinemātiskām sistēmām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Prot veikt homogēnus kinemātiskos pārveidojumus 2 dimensiju telpā, jāprot tie pielietot 2D datorgrafikā. - Praktiskie darbi 2., 3., 4. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi.
Prot veikt homogēnus kinemātiskos pārveidojumus 3 dimensiju telpā, jāprot tie pielietot 3D datorgrafikā. - Praktiskie darbi 5. un 6. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi.
Prot izmantot quaternionu algebra rotāciju definēšanā. - Praktiskie darbi 7. un 8. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi.
Zina fizikas dzinēju izveidošanas principi un jāspēj izmantot XNA game studio mesh objektu attēlošanā un homogēnu kinemātisku pārveidojumu veikšanā 3D telpā. - Praktiskie darbi 1., 9., 10. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi.
Zina saistītu vairāku elementu kinemātiskas sistēmas darbība. - Praktiskie darbi 11., 12., 13. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi.
Prot modelēt paātrinājums un leņķiskais ātrums. - Praktiskie darbi 14. un 15. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi.
Prot plānot pārvietojuma trajektorijas. - Praktiskie darbi 16. un 17. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi.
Zina spēku modelēšanas metodes. - Praktiskie darbi 18. un 19. Tēmai atbilstoši eksāmena jautājumi.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskais darbs - 75%
Eksāmens - 25%
 
Priekšzināšanas Matemātika (darbības ar vektoriem, matricām). fizika (kinemātika), programmēšanas pamati.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.5 1.5 1.5 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]