Kods | EAS722 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides politika un ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Blumberga, Ruta Vanaga, Aiga Barisa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mācību priekšmetā "Vides politika un ekonomika" tiek analizēts kā vēsturiski veidojusies vides apziņa, balstoties uz sabiedrībā esošajiem ētikas principiem un morālajām vērtībām, kā arī zinātnes attīstība, sabiedrības uzbūve, vides psiholoģija, ekonomiskās un politiskās sistēmas un to ietekme uz vides politikas veidošanos. Nodarbībās tiek veikta salīdzinoša analīze par vides normatīvo aktu un politikas veidošanos Latvijā, Eiropas Savienībā un citur pasaulē. Videi nodarītais kaitējums tiek vērtēts, izmantojot vides ekonomikā plaši lietotās tiešās un netiešās vērtēšanas metodes. Mācību priekšmets sastāv no lekcijām, semināriem un lomu spēlēm.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iegūt zināšanas par vides politikas un vides ekonomikas veidošanas pamatprincipiem un vides likumdošanas pamatiem. Iegūt praktiskās iemaņas kā vērtēt videi nodarīto kaitējumu, izmantojot dažādas vides vērtēšanas metodes, kā arī ekonomiskos instrumentus un normatīvo aktu prasības vides uzlabošanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt un analizēt dažādu vides politiku ietekmējošo pušu ētikas principus un morālās vērtības un to ietekmi uz vides politikas procesiem - Pārbaudes veidi: spēles, eksāmens, praktiskais darbs.
Kritēriji: Noteikt vides politika veidošanas pamatprincipus. Spēj identificēt, izprast un analizēt vides politikas mehānismus un instrumentus starptautiskajā un nacionālajā līmenī. - Pārbaudes veidi: spēles, eksāmens, praktiskais darbs. Kritēriji: Noteikt vides politika veidošanas pamatprincipus. Spēj izstrādāt un ieviest vides politikas instrumentus un vides ekonomiskās vērtēšanas metodes. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: identificēt, analizēt un lietot vides politikas instrumentus un ekonomiskās vērtēšanas metodes Spēj identificēt politiskos un socioekonomiskos motīvus vides politikā pasaulē, Eiropā un Latvijā. - Pārbaudes veidi: spēles, praktiskie darbi, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: Izstrādā un argumentē vides politikas virzienu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | nav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|