Kods | EAS713 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Teritoriālā plānošana un sistēmiskā izpratne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Blumberga, Armands Grāvelsiņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz pamatzināšanas par vides speciālistiem svarīgu nozari – teritorijas plānošanu, to apskatot no komplekso uzdevumu risināšanas aspekta. Kursa ietvaros tiek apgūti sistēmiskas domāšanas pamatprincipi un vienkāršāko grafisko instrumentu izmantošana sistēmu veidošanai un analīzei, ilgtspējīgas attīstības pamatprincipi un to raksturojošie parametri, energoplānošana, teritorijas plānošanas un pilsētvides arhitektūras būtība, teritorijas plānošanas vieta un loma attīstības plānošanā, priekšnoteikumi un standarti teritoriju attīstībā, kā arī instrumenti plānojuma veidošanā un īstenošanā. Kurss sastāv no lekcijām un praktiskajiem darbiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iegūt zināšanas par sistēmas domāšanas pamatprincipiem, dinamisku sistēmu veidošanas un analīzes instrumentiem, to izmantošanu ar vidi saistītu problēmu risināšanā, ilgtspējīgas attīstības pamatprincipiem un to izmantošanu dažādu politiku veidošanā, kā arī teritorijas plānošanas un energoplānošanas pamatprincipiem, instrumentiem un to izmantošanu. Risinot kompleksas vides problēmas noteiktas teritorijas robežās, spēt tās analizēt un risināt, izmantojot sistēmiskas domāšanas instrumentus, terit | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt un analizēt sistēmiskas sakarības, sistēmas mainīgos parametrus un novērtēt to dinamiskās izmaiņas un ietekmi uz sistēmu - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi, kursa darbs, eksāmens, lomu spēle
Kritēriji: students identificē sistēmiskās sakarības, tās ietekmējošos parametrus, to izmaiņas laikā un savstarpējās Spēj grafiski attēlot dinamiskas sistēmas, izmantojot vienkāršos sistēmiskās domāšanas instrumentus - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi, eksāmens Kritēriji: students grafiski attēlo dinamiskas sistēmas Spēj analizēt procesus un to ietekmi uz ilgtspējīgu attīstību, kā arī spēj izstrādāt vienkāršotu ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, balstoties uz stratēģijas analīzi un indikatoriem. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi, eksāmens, lomu spēle Kritēriji: students analizē procesus no ilgtspējīgas attīstības viedokļa Spēj analizēt teritorijas attīstības plānus, izmantot teritorijas plānošanas instrumentus, izveidot vienkāršotu teritorijas attīstības plānu un energoplānu. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, praktiskie darbi, kursa darbs, eksāmens, lomu spēle Kritēriji: students izveido vienkāršotu teritorijas attīstības plānu un energoplānu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | nav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|