Kods | EAS711 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ilgtspējīga attīstība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dzintars Jaunzems | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmets „Ilgstpējīga attīstība” ir saistīts ar inovatīvu sistēmiskas domāšanas un sabalansētas attīstības pieeju vienlaicīgi ekonomikas, vides un sabiedrības dimensijās. Tiek aplūkota ilgstpējīgas attīstības vēsturiskā perspektīva, ilgstpējīgas attīstības konceptuālie modeļi un ilgstpējīga attīstības novērtēšana ar indikatoriem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iegūt zināšanas par ilgstpējīgas attīstības pieeju un pielietojumu cilvēces attīstības procesos. Saprast ilgstpējīgas attīstības konceptuālos modeļus un stratēģijas, to virzītājspēkus un nozīmi tautsaimniecībā. Spēt novērtēt ilgstpējīgas attīstības pakāpi, izmantojot indikatorus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprast ilgspējīgas attīstības pamatsakarības un būtību. - Pārbaudes veidi: eksāmens.
Kritēriji: spēj definēt un izskaidrot ilgstpējīgas attīstības būtību un pamatsakarības. Spēj izanalizēt ilgtspējīgas attīstības vēsturisko perspektīvu un cilvēces pievēršanos ilgtspējīgas attīstības jautājumiem. - Pārbaudes veidi: eksāmens. Kritēriji: spēj izklāstīt ilgstpējīgas attīstības izveidošanos un to veicinošos vēsturiskos attīstības procesus. Spēj izskaidrot ilgstpējīgas attīstības stratēģijas būtību un galvenos pamatprincipus, kā arī spēj analizēt ilgstpējīgas attīstības konceptuālos modeļus. - Pārbaudes veidi: eksāmens. Kritēriji: spēj novērtēt dažādu ilgstpējīgas attīstības stratēģiju priekšrocības un trūkumus. Spēj izvērtēt ilgstpējīgas attīstības indikatorus un to pielietošanas iespējas un būtību. - Pārbaudes veidi: eksāmens. Kritēriji: spēj analizēt, interpretēt un pielietot dažādus ilgstpējīgas attīstības indikatorus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika, Statistika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|