Kods | EAS707 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Siltuma sistēmas. Pamatkurss | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gatis Bažbauers, Ieva Pakere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 (12.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmeta „Siltuma sistēmas. Pamatkurss” laikā tiek apskatīti termodinamiskie cikli un procesi un siltuma izplatīšanās mehānismi.. Apskatot dažādus termodinamiskos ciklus un procesus, studenti apgūst katra procesa pamatus, kā arī iegūst zināšanas par šo procesu izmantošanas iespējām dažādās iekārtās un rūpniecības nozarēs.. Apskatot siltuma izplatīšanās mehānismus, studenti apgūst siltuma vadīšanas, konvekcijas, starošanas un pārejas pamatprincipus, kā arī iegūst praktiskas zināšanas par to kā iespējams samazināt siltuma zudumus, tādējādi palielinot ēku, apkures tīklu, kā arī citu konstrukciju, iekārtu un procesu energoefektivitāti.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iegūt zināšanas par dažādiem termodinamiskajiem procesiem un cikliem, gāzu stāvokļa vienādojum, īpatnējo siltumietilpību, entalpiju, entropiju, iekšējo enerģiju, ārējo darbu. Iemācīties atšķirt dažādus siltuma izplatīšanās veidus. Saprast un iemācīties aprēķināt siltuma zudumus siltuma vadīšanas, starošanas, konvekcijas un pārejas dēļ. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj analizēt dažādus termodinamiskos procesus un ciklus. - Pārbaudes veidi - mājas darbi, eksāmens, darbs.
Kritēriji – atšķir dažādus termodinamiskos procesus un ciklus, spēj analizēt cikla posmus, nosaukt procesus vai iekārtas. Prot noteikt dažādos procesos iesaistītos siltuma izplatīšanās veidus. - Pārbaudes veidi - mājas darbi, eksāmens, darbs. Kritēriji – ņemot vērā procesa specifiku, nosaka tajā iesaistītos siltuma izplatīšanās veidus un apraksta tos. Spēj aprēķināt siltuma daudzumu, kas rodas siltuma vadīšanas, konvekcijas, starošanas un pārejas procesu rezultātā. - Pārbaudes veidi – laboratorijas/praktiskie darbi, eksāmens, darbs. Kritēriji – veic aprēķinus, kuru rezultātā tiek iegūts siltuma daudzums, kas iesaistīts siltuma pārejas rezultātā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Specifiskas zināšanas nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|