Kods | VIV311 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Akadēmiskā vācu rakstu valoda | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Siliņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmeta programmas pirmā daļa iepazīstina studentus ar akadēmiskās rakstu valodas retoriku, akadēmiskās rakstīšanas darba uzbūves un noformēšanas principiem, ka arī ar akadēmiskās rakstu valodas stilistiku. Tās mērķis ir attīstīt vācu akadēmiskās rakstu valodas pamatprasmes, t.i. rindkopu uzbūves principi, teikuma struktūra, rakstīšanas stratēģijas. . Studiju priekšmeta programmas otrā daļa nodrošina studentus ar akadēmiskās rakstīšanas paraugiem un atbilstošiem praktiskiem materiāliem, lai studenti varētu veiksmīgi rakstīt eksāmena esejas, anotācijas, kopsavilkumus un ziņojumus vācu valodā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķi: • attīstīt akadēmiskās rakstu valodas prasmes; • izprast akadēmiskā izklāsta formas; • izveidot akadēmiskās rakstīšanas portfeli, kurā ietilpst dažādi akadēmisko eseju veidi (vēstījošas, aprakstošas, vērtējošas, izglītojošas u.c.) Studiju priekšmeta uzdevumi: • apgūt akadēmiskā izklāsta stila iezīmes; • apgūt akadēmiskās rakstīšanas darba uzbūves un noformēšanas principus: valoda, rindkopas struktūra, ārējais noformējums, u.c. • apgūt dažādus akadēmiskās rakstīšanas darba veidus; • uzlabot rakstiskās izteiksmes precizitāti; • attīstīt individuālās rakstīšanas un mācīšanas stratēģijas rakstīšanas prasmju apguvei (metakognitīvās prasmes). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj teorētiski iztirzāt kursa laikā iegūtās zināšanas par zinātniskā darba rakstīšanas principiem, metodēm un tehnikām un praktiski izmantot tās attiecīgo iemaņu attīstīšanā. - Praktiskie darbi, semināri, eksāmens. Spēj mērķtiecīgi atšķirt un izvēlēties zinātniskā un populārzinātniskā stila izklāsta iezīmes, formas un strukturēšanas veidus. - Praktiskie darbi, semināri, kursa darbs. Spēj analizēt zinātnisko un uzziņu literatūru, periodiku, interneta katalogus u.c. un praktiski izmantot iegūtās prasmes kursa darba konceptuālā aparāta, formālo un strukturālo standartu izstrādāšanā. - Kursa darba melnraksts, eksāmens. Spēj mūsdienīgā stilā prezentēt kursa darbu, reproducējot rakstisko runu. - Kursa darba prezentācija |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kursa darba prezentācija - 10%
Pārbaudes darbi - 10% Semināri - 20% Kursa darbs - 30% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vācu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|