Kods | TRT353 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datoru uzbūves pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Ipatovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Datoru darbības pamatprincipi. Datora sastāvdaļas: aritmētiski loģisko bloku, vadības ierīces, atmiņas, procesoru, ievades un izvades sistēmas. RISC un CISC arhitektūra.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt teorētiskās zināšanas, uz kuru bāzes spēj raksturot datora funkcionēšanu, analizēt tā struktūru, programmas un datora komponenšu darbu. Prot izveidot datora shēmu ar uzdotiem parametriem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj patstāvīgi analizēt datora struktūru un datu apmaiņas procesus - Laboratorijas darbi, eksāmens. Var sastādīt
vienkāršas datu apmaiņas programmas. Spēj noteikt datora komponentu ietekmi uz ātrdarbību - Laboratorijas darbi, eksāmens. Var noteikt ātrdarbības atkarību no datora komponentēm. Orientējas datora arhitektūrā - Laboratorijas darbi, eksāmens. Var optimizēt datora arhitektūru pēc izpildāmā uzdevuma nosacījumiem. Spēj sastādīt programmas ASM86 valodā - Laboratorijas darbi, eksāmens. Var sastādīt programmas ASM86 valodā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ciparu elektronikā un datoru arhitektūrā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|