Kods | TRT317 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sakaru sistēmu pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elans Grabs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmeta ietvaros studējošiem tiks pasniegtas padziļinātas zināšanas par ciparu sakaru sistēmu uzbūves pamatiem. Kursā tiek apskatītas neobligātas ciparu sakaru sistēmas sastāvdaļas – intermitētājs un skrembleris. Liela uzmanība tiek pievērsta sinhronizācijai – gan kadru, gan takts sinhronizācijai. Kursa nobeigumā studenti tiek iepazīstināti ar GSM standarta šūnu mobilo sakaru pamatiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt pamatzināšanas par sakaru sistēmām, tajā skaitā arī par ciparu datu pārraides sistēmām. Attīstīt studentu analīzes spējas, salīdzinot teorētiski gaidāmus rezultātus ar praktiski novērojamajiem, kā arī ar datorimitēšanas gaitā iegūtajiem. Īpaši liela loma ir apgūto zināšanu praktiskās pielietošanas iespējamībai – sakaru uzdevumu risināšanai ierobežotu resursu apstākļos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students saprot intemitēšanas pielietojuma nepieciešamību, prot izveidot konvolūcijas intermitētāju, paskaidrot tā darbību. - Mājas darba izpilde. Students saprot skremblēšanas pielietojuma nepieciešamību, prot izveidot m-virknes ģeneratoru, paskaidrot tā darbību. - Mājas darba izpilde. Students spēj izskaidrot sinhronizācijas nepieciešamību, prot izveidot fāzes diskriminatoru, uzzīmēt tā laika diagrammas un paskaidrot tā darbību. - Mājas darba izpilde. Students spēj pielietot apguto lekciju materiālu patstavīgajā uzdevumu risināšanā. - Eksāmena kārtošanai studentam ir jānodod visi trīs mājas darbi. Eksāmena laikā jāatrisina uzdevums un jāatbild vismaz uz vienu jautājumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Signālu teorijas pamati, ciparu sakaru sistēmu pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|