RRI320 Radiotehnisko ķēžu sintēze

Kods RRI320
Nosaukums Radiotehnisko ķēžu sintēze
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Elektronika un telekomunikācijas
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Kārlis Tomariņš
Kredītpunkti 2.0 (3.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Fizikālo sistēmu sintēzes principi un filozofiskais aspekts. Apvēršamības principa atziņa. Polinomu algebra. Divpolu analīze. Četrpolu analīze. Ķēžu normēšana. Kāpņu ķēdes. Divpolu sintēze ar rezīdiju metodi. Divpolu sintēze ar Kauera metodi. E. Grīnberga iekavu (kontinuantu) metode. Četrpolu sintēzes paņēmieni. Pārvades funkcijas. Batervorta filtri. Čebiševa polinomu filtri. Kauera filtri. Filtru transformēšana. Aktīvie filtri. Mehānisko un akustisko sistēmu sintēze..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Polinomu algebra. Divpolu analīze. 6 0 0 0
Četrpolu analīze. Ķēžu normēšana. 6 0 0 0
Kāpņu ķēdes. Divpolu sintēze ar rezīdiju metodi. 6 0 0 0
Divpolu sintēze ar Kauera metodi. Kontinuantu metode. 6 0 0 0
Četrpolu sintēzes paņēmieni. Batervorta filtri. 6 0 0 0
Čebiševa polinomu filtri. Kauera polinomu filtri. 6 0 0 0
Filtru transformēšana. Aktīvie filtri. 6 0 0 0
Dinamiskā analoģija. Mehānisko un akustisko filtru sintēze. 6 0 0 0
Kopā: 48 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt profesionālo un akadēmisko izglītību lineāro ķēžu sintēzē ar nolūku apgūt galvenās metodes, tostarp latviešu skolas – Emanuela Grīnberga un A. Langina izstrādāto precīzo paātrināto paņēmienu elektrisko filtru sintēzē, kā arī veikt dotajām prasībām atbilstošu elektrisko, mehānisko, akustisko vai kombinēto ķēžu sintēzi. Vispārējs tālākejošs mērķis – balstoties uz ķēžu sintēzes kā analīzes principa pretstata savdabībām, iedzīvināt un izkopt individuālajā iztēlē apvēršamības atziņu, veidojot pamatu radošai domai un mērķtiecīgai apzinātai personīgajai iniciatīvai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Orientējas teorētiskajās zināšanās par priekšmeta tēmām. - Tests virtuālā vidē un aktivitāte diskusijās par studiju tēmām, piemēram, "Dažādās fizikālās vidēs pieņemto mērvienību sistēmu nesaderības izraisītie paradoksi un pretrunas".
Iegūtas praktiskās iemaņas darbā: zina E. Grīnberga kontinuantu metodi un prot to lietot sarežģītu ķēžu aprēķinos. - Uzdevumi E. Grīnberga kontinuantu metodes izmantošanai ķēžu aprēķinos.
Prot sintezēt joslas, sprosta, zemo un augsto frekvenču filtrus. - Parādīt lekcijās gūto zināšanu izpratni, aktīvi iesaistoties diskusijās par tēmu "Dažādu filtru aprēķināšanas metožu salīdzināšana". Gala pārbaudījums - ieskaite.
Priekšzināšanas Vispārīgā fizika, diferenciāl- un integrālrēķini, lineārās elektriskās ķēdes.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas nedēļā Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 2.0 1.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]