Kods | RRI320 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Radiotehnisko ķēžu sintēze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kārlis Tomariņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Fizikālo sistēmu sintēzes principi un filozofiskais aspekts. Apvēršamības principa atziņa. Polinomu algebra. Divpolu analīze. Četrpolu analīze. Ķēžu normēšana. Kāpņu ķēdes. Divpolu sintēze ar rezīdiju metodi. Divpolu sintēze ar Kauera metodi. E. Grīnberga iekavu (kontinuantu) metode. Četrpolu sintēzes paņēmieni. Pārvades funkcijas. Batervorta filtri. Čebiševa polinomu filtri. Kauera filtri. Filtru transformēšana. Aktīvie filtri. Mehānisko un akustisko sistēmu sintēze.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt profesionālo un akadēmisko izglītību lineāro ķēžu sintēzē ar nolūku apgūt galvenās metodes, tostarp latviešu skolas – Emanuela Grīnberga un A. Langina izstrādāto precīzo paātrināto paņēmienu elektrisko filtru sintēzē, kā arī veikt dotajām prasībām atbilstošu elektrisko, mehānisko, akustisko vai kombinēto ķēžu sintēzi. Vispārējs tālākejošs mērķis – balstoties uz ķēžu sintēzes kā analīzes principa pretstata savdabībām, iedzīvināt un izkopt individuālajā iztēlē apvēršamības atziņu, veidojot pamatu radošai domai un mērķtiecīgai apzinātai personīgajai iniciatīvai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Orientējas teorētiskajās zināšanās par priekšmeta tēmām. - Tests virtuālā vidē un aktivitāte diskusijās par studiju tēmām, piemēram, "Dažādās fizikālās vidēs pieņemto mērvienību sistēmu nesaderības izraisītie paradoksi un pretrunas". Iegūtas praktiskās iemaņas darbā: zina E. Grīnberga kontinuantu metodi un prot to lietot sarežģītu ķēžu aprēķinos. - Uzdevumi E. Grīnberga kontinuantu metodes izmantošanai ķēžu aprēķinos. Prot sintezēt joslas, sprosta, zemo un augsto frekvenču filtrus. - Parādīt lekcijās gūto zināšanu izpratni, aktīvi iesaistoties diskusijās par tēmu "Dažādu filtru aprēķināšanas metožu salīdzināšana". Gala pārbaudījums - ieskaite. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārīgā fizika, diferenciāl- un integrālrēķini, lineārās elektriskās ķēdes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|