Kods | RRE112 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Elektronu ierīces | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sergejs Tjukovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Elektronu ierīces kā divpoli un četrpoli. To voltampēru raksturlīkņu saimes. Maza signāla parametri un ekvivalentās shēmas. Cietvielu elektronu enerģētiskais spektrs, to iedalījums metālos, dielektriķos un pusvadītājos. Pamatpusvadītāji un pusvadītāji ar piemaisījumiem. Elektronu statistiskās īpašības pusvadītājos. P-n pāreja, tās līdzsvara un nelīdzsvara stāvokļa īpašības. Heteropārejas. Kontakts metāls-pusvadītājs. Taisngriežu, p-i-n, augstfrekvences, impulsa, tuneļ un apvērstās diodes, stabilitroni un varikapi. Šotkī diodes. Bipolārie tranzistori, tiristori, lauktranzistori, lādiņsaites ierīces. Uzskaitīto ierīču uzbūve, darbības princips, voltampēru raksturlīknes, raksturojošie parametri, matemātiskie modeļi, priekšrocības un trūkumi. Temperatūras ietekme uz ierīču darbu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt zināšanas par plaša pielietojumu spektra pusvadītāju ierīcēm, to uzbūvi, darbības principiem, slēguma shēmām, voltampēru raksturlīknēm un raksturojošiem parametriem. Panākt, ka students ir spējīgs izvēlēties piemērotāko ierīci nepieciešamajai funkcionālajai vajadzībai. Balstoties uz apgūtajām zināšnām par ierīču dažādo slēgumu īpašībām, prast izvēlēties vajadzīgo slēgumu un pareizi ieslēgt ierīci shēmā. Spēt noteikt ierīces darba spējas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Ir kompetents pusvadītāju ierīču maza signāla parametros, zina, ko katrs no tiem raksturo un kāda ir attiecīgā parametra aptuvenā vērtība. Zina, kāds avots (sprieguma vai strāvas) ir jāizmanto attiecīgā parametra noteikšanai - Laboratorijas darbu atskaišu aizstāvēšana, eksāmens. Pārzina divpolu un četrpolu statiskās voltampēru raksturlīknes dažādos slēgumos - Laboratorijas darbu atskaišu aizstāvēšana, eksāmens. Ir kompetents pusvadītāju fizikas pamatos, p-n pārejas un kontakta metāls- pusvadītājs termodinamiskā līdzsvara un nelīdzsvara stāvokļa īpašībās - Eksāmens. Saprot dažādu pusvadītāju ierīču darbības principus, prot tās pareizi ieslēgt shēmā, nodrošinot nepieciešamo elektrobarošanu. Ir priekšstats par to ātrdarbību - Laboratorijas darbu atskaišu aizstāvēšana, eksāmens. Pārzina dažādu pusvadītāju ierīču priekšrocības un trūkumus, kā arī temperatūras ietekmi uz to darbu. Spēj noteikt ierīču darba spējas - Laboratorijas darbu atskaišu aizstāvēšana, eksāmens. Pārzina pusvadītāju ierīču ekvivalentās shēmas un vienkāršākos matemātiskos modeļus - Eksāmens. Zina pusvadītāju ierīču apzīmējumus principiālajās shēmās - Laboratorijas darbu atskaišu aizstāvēšana, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | RRE102 Elektrība un magnētisms | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|