Kods | MVR101 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Krāsu mācība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dana Almli, Gunta Zommere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa apgūšanas laikā tiek apskatīts krāsu uztveres fiziskais un fizioloģiskais pamats, psihoemocionālā iedarbība, analizēti krāsu toņi, balstoties uz krāsu pamatraksturotājiem, apskatītas un analizētas dažādas krāsu sistēmas un krāsu iedalījums, praktiskajos uzdevumos veidotas ahromātisku, monohromatisku un radniecīgu krāsu kompozīcijas, pielietojot krāsu harmonizācijas principus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: sniegt zināšanas par krāsu uztveri, krāsu raksturojošajiem pamatparametriem, krāsu jaukšanu, krāsu savstarpējo mijiedarbību un psihoemocionālo iedarbību, krāsu toņu kvalitātes īpašībām, krāsu salikumu veidošanas pamatprincipiem, kā arī attīstīt prasmes to lietošanā. Uzdevumi: nodrošināt prasmju iegūšanu, spēju pielietot iegūtās zināšanas un prasmes dizaina priekšmetu un interjera projektēšanas nodarbībās un ikdienas darbā. Studiju kursa mērķu sasniegšanas pakāpi demonstrē studenta spējas pielietot iegūtās zināšanas praktisko uzdevumu izpildē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt un definēt krāsu toņu kvalitātes pamatparametrus, pielietot to savstarpējās sakarības, identificēt un lietot mērķim atbilstošos krāsu jaukšanas modeļus - Praktiskajā darbā demonstrēta spēja identificēt konkrētu krāsu grupu toņus, spēja raksturot katru izvēlēto toni, grupēt toņus pēc pamatparametriem. Prot pielietot un pamatot krāsu toņu kvalitātes īpašības, pielietot krāsu jaukšanas pamatprincipus. - Praktiskā darbā demonstrēta prasme veikt mākslas darba vai dizaina objekta analīzi no krāsu lietojuma viedokļa; atbilstoši uzdevumiem veidotas krāsu toņu grupas, pārejas un kompozīcijas. Izprot krāsu toņu savstarpējo iedarbību un spēj to pamatoti pielietot vizuālā mērķa sasniegšanai. Prot izvēlēties un kompozīcijās pielietot mērķim atbilstošākos krāsu salikumu veidošanas principus. - Praktiskajā darbā veidotas kompozīcijas, kurās integrēti krāsu salikumu veidošanas principi, lietojot atšķirīgus grafiskos paņēmienus. Regulārs darbs semestrī. Prot veikt ar krāsu saistītas tēmas analīzi no dažādiem aspektiem un demonstrēt atbilstošus vizuālos piemērus. Spēj krāsu analīzi saistīt ar krāsas toņa pamatraksturotājiem. - Tēmai atbilstoša referāta sagatavošana un tā prezentācija grupai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko uzdevumu izpilde un prezentācija - 70%
Referāts un tā prezentācija - 20% Regulārs darbs semestrī - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|