Kods | MŠM660 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Patēriņa preču materiālu pētniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Neierobežots tradicionālo un jauno materiālu piedāvājums. Blīvums, masa, tekstūra un struktūra. Analītiska un problēmorientēta pieeja materiālu pētījumos; sistemātiska pieeja materiālu izvēlē un lietojums. Materiālu salīdzinoša analīze, vadoties no to piemērotības projektējamā produkta iecerei un izmaksu atbilstības. Materiālu vizuālās un taustes īpašības, ar tām saistītās asociācijas; tēls, ko veido materiāls patērētāja apziņā un tā kvalitāšu mijiedarbība ar lietojumu un vidi. Materiālu un vērtēšanas metožu stiprās un vājās puses. Kompleksas, salīdzinošas informācijas paketes izveidošana. Dizainorientēta pieeja tehniskiem produkta projektēšanas aspektiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt sistemātisku pieeju materiālu analīzei, izvēlei un lietojumiem atbilstoši produkta/objekta koncepcijai, lietotāju/pircēju vajadzībām, nepieciešamajam kvalitātes līmenim, uztveres specifikai un tēliem, kas veidojas to apziņā, būt atvērtiem un kompetentiem pret jauniem piedāvājumiem, spēju un nepieciešamību izvērtēt katras komponentes resursu patēriņu un kaitējumu videi iegūšanas, pārstrādes, ekspluatācijas un likvidēšanas procesā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Apgūtas prasmes un spēj izvēlēties materiālus ar nepieciešamajām fizikālajām un ķīmiskajām īpašībām - Eksāmenā, prakstiskajos un patstāvīgajos darbos demonstrēta prasme izvēlēties un saskaņot materiālu īpašības noteiktam lietojumam Apgūtas prasmes un spēj testēt un novērtēt materiālu mehānisko īpašību un to saderības atbilstību projektējamā objekta funkciju nodrošināšanai - Eksāmenā, praktiskajos un patstāvīgajos darbos demonstrēta prasme izvēlēties un saskaņot materiālu īpašības objekta funkciju nodrošināšanai noteiktam lietojumam Apgūtas prasmes un spēj projektēt, testēt un novērtēt materiālu estētiskās, taktilās un akustiskās īpašības - Eksāmenā, prakstiskajos un patstāvīgajos darbos demonstrēta prasme izvēlēties un saskaņot lietotājam svarīgu materiālu īpašības objektā/produktā nodrošināšanai noteiktam Apgūtas prasmes un spēj projektēt materiālu funkcionalizāciju papildīpašību piešķiršanai (nedegamība, ūdens/mitruma/netīrumu atgrūšana, biocīdas, antialerģiskas īpašības) - Patstāvīgā darba referātā prezentētas tehnoloģijas materiāla funkcionalizēšanai noteiktas papildīpašības iegūšanai Apgūtas prasmes un spēj veidot/projektēt objektus ar skaidri izteiktām funkcijām ievērojot minimālisma principus, demonstrējot meistarību ar vienkāršibu, simetriju panākt elegantu risinājumu - Eksāmenā un patstāvīgā darba prezentācijā demonstrētas prasmes |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība diskusijās, prezentācijas - 20%
Darbs grupā - 30% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kompozīcija, konstruēšana, projektēšana, tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|