| Kods | MŠM616 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Zinātnisko darbu metodoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Silvija Kukle | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Statiskā eksperimenta plānošana. Izmēģinājumu skaits, parametru variēšana. Pētāmie faktori, izejas parametri. Fiksētie, nekontrolējamie ieejas parametri. Matemātiskais modelis.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt prasmes un iemaņas pētnieciskā darba plānošanā, organizācijā, rezultātu iegūšanā, ticamības nodrošināšanā, interpretācijā un atspoguļošanā zinātniskā publikācijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prasme pareizi izvēlēties un formulēt pētījuma problēmu, mērķus un uzdevumus - Eksāmenā demonstrēta prasme formulēt problēmu, mērķi un uzdevumus Prasme plānot aptaujas/eksperimentus, izvēlēties atbilstošas metodes/ plānus, neatkarīgos un atkarīgos mainīgos, kontrolēt eksperimenta gaitu, nodrošināt mērījumu/novērojumu precizitāti, konstatēt iespējamās kļūmes - Eksāmenā demonstrēta prasme plānot pasīvo un aktīvo eksperimentu, sagatavot tā realizācijai nepieciešamo informāciju Prasme apstrādāt novērojumu/aptauju/eksperimentu rezultātus, veidot matemātiskos modeļus, pārbaudīt to atbilstību, prasmīgi izmantot interpretācijas iespējas un pārzināt ierobežojumus - Eksāmenā demonstrēta prasme apstrādāt pasīvā un aktīvā eksperimenta rezultātus Prasme veikt matemātisku eksperimentālo modeļu izpēti, grafisko attēlu veidošanu un rezultātu interpretāciju - Eksāmenā demonstrēta prasme grafiski interpretēt I un II pakāpes polinomiālos matemātiskos modeļus Prasme atspoguļot veikto pētījumu rezultātus zinātniskās publikācijās - Zinātniskas publikācijas kvalitāte |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | matemātikā, specializāciju veidojošie studiju priekšmeti bakalaura un maģistra līmenī | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||