IUE582 Tirgzinības rūpniecībā

Kods IUE582
Nosaukums Tirgzinības rūpniecībā
Statuss Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Ekonomika
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Irina Voronova
Kredītpunkti 4.0 (6.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Kursā izklāstīta materiālo resursu patēriņu prognozēšana un plānošana, pasūtījumu izvietošana, krājumu vadīšana dažādās operatīvās sistēmās, ekonomiski efektīvāko sadales variantu izvēle. Aplūkoti vairum- un mazumtirdzniecības mērķi un to īstenošanas veidi. Disciplīnā ir apskatīta materiālo resursu uzskaite, preču uzglābšana un transportēšana.Kursā apkopota vairum- un mazumtirdzniecības uzņēmuma veidošanas pieredze Eiropā un Latvijā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Ievaddaļa:1.1. Mārketinga veidi. B2B mārketinga raksturojums. Jaunākās literatūras apskats. 1 0 0 0
1.2. Struktūra, īpatnības un attīstības tendences B2B(business–to–business) tirgū Latvijā. 1 0 0 0
1.3. Mārketinga pētījumi B2B tirgū. Marketinga situācijas vispārējās analīzes metodes. 2 0 0 0
1.4. Rūpnieciskās preces klasifikācija. Prečzinība. 2 0 0 0
2.Klientu attiecību pārvaldība (CRM). 2.1.Preces virzības funkcijas. 2 0 0 0
2.2. Klientu uzvedības modeļu raksturojums. 4 0 0 0
3. Uzņēmuma resursu plānošana (ERP): 3.1. Piegādes izvēles metodes un kritēriji. 2 0 0 0
3.2. Valsts iepirkumi. 2 0 0 0
3.3. Uzņēmuma nodrošināšana ar ražošanas līdzekļiem. 4 0 0 0
3.4. Materiālo resursu izlietojuma normēšana un resursu taupīšana. 4 0 0 0
3.5. Materiālo resursu vajadzību prognozēšana un plānošana. 4 0 0 0
3.6. Krājumi un to veidi. Krājumu normēšana. 8 0 0 0
4.Piegādes ķēdes pārvalde. Loģistikas nozīme un vieta 4.1.Tirdzniecības kanālu veidi B2B tirgū. Preču biržas darbība 2 0 0 0
4.2. Līgums starptautiskajā tirdzniecībā. 2 0 0 0
4.3. Starptautisko pārvadājumu noteikumi. Incoterms sistēma. 2 0 0 0
4.4. Preču iepakojums un identifikācijas organizācija ar svītru koda palīdzību. 2 0 0 0
4.5. Klientu kreditēšana un to maksātnespējas riska vadīšana. 2 0 0 0
4.6. Noliktavas darbības organizācija. 2 0 0 0
5. Cenu veidošana B2B segmentā. 8 0 0 0
6. Mārketinga komunikācija B2B tirgū: 6.1.Reklāmas izmantošanas īpatnības B2B tirgū. 4 0 0 0
6.2. E- komercija B2B tirgū. 4 0 0 0
Kopā: 64 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Iepazināt studējošos ar īpatnībām, koncepcijām un jaunākajām tendencēm tirgzinības rūpniecībā. Nodrošināt sapratni par klientu uzvedību, resursu plānošanu, piegādes ķēdes pārvaldi un mārketinga komunikācijām B2B tirgus jaunajās koncepcijās. Uzdevumi: attīstīt iemaņas analizēt informāciju par rūpniecības tirgiem; atkārtot vai apgūst no jaunu klientu uzvedības modeļus uzņēmuma attīstībai; nodrošināt izpratni par loģistikas nozīmi B2B segmentā; attīstīt studējošo prasmes un iemaņas uzņēmuma resursu plānošanā (ERP); attīstīt iemaņas mārketinga komunikāciju jomā B2B tirgos.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina B2B tirgus mārketinga īpatnības un praktisku mērķu sasniegšanai prot izmantot klientus uzvedības modeļus. - Testa pozitīvs vērtējums.
Pārzina starptautisku pārvadājumu noteikumu būtību un biržas operācijās izmantoto terminoloģiju. - Testa pozitīvs vērtējums.
Spēj aprēķināt un analizēt produkcijas materiālietilpības, materiālo resursu izmantošanu un patēriņa rādītājus. - Patstāvīgā darba pozitīvs vērtējums.
Spēj veikt resursu vajadzību prognozēšanu, materiālu izlietojuma un iegādes plāna izstrādi Excel vidē. - Mājas darba uzdevumi. Kontroldarba pozitīvs vērtējums.
Spēj veikt materiālo resursu normēšanu un izmantošanas analīzi. - Mājas darba uzdevumi. Kontroldarba pozitīvs vērtējums. Gala pārbaudījums- eksāmens ar atzīmi.
Priekšzināšanas Uzņēmējdarbības vai ražošanas planošana; IEU226. Pakalpojumu mārketings.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 6.0 2.0 1.0 1.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]