IRO514 Tirgzinības organizēšana

Kods IRO514
Nosaukums Tirgzinības organizēšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ieva Andersone, Elīna Gaile-Sarkane
Kredītpunkti 2.0 (3.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Tirgzinības organizēšana uzņēmuma līmenī. Tirgzinības vadīšanas organizēšana. Tirgzinības kombinācija: produkta dzīves cikls, produkcijas plānošana un attīstība, preču zīmes vadīšana; cenas un izmaksas, cenu veidošanas metodes un cenu politika; sadales kanālu veidošana; veicināšanas kombinācija: reklamēšana, realizācijas veicināšanas metodes, individuālā pārdošana, sabiedriskās attiecības. Tirgzinības aktivitātes novērtēšana..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievadlekcija. Definīcijas, jēdzieni, mārketinga funkcijas, tirgus, tirgus vide, SWOT, PEST analīze 4 0 0 0
Stratēģiskās biznesa vienības un to analīzes metodes (Bostonas konsultantu grupas matrica, General Electric Modelis) 4 0 0 0
Segmentēšana, mēŗķtirgus noteikšana, pozicionēšana. 2 0 0 0
Konkurenti un konkurence, Konkurences analīzes metodes, portera 5 spēku modelis 4 0 0 0
Mārketinga informācijas sistēma, pieprasījuma un tirgus ietilpības novērtēšana. 6 0 0 0
Mārketinga komplekss un tā elementi. Prece, preču klasifikācija, preces dzīves cikls utt. Cena, cenu veidošanas metodes, 6 0 0 0
Mārketinga plānošana un organizēšana 6 0 0 0
Kopā: 32 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Priekšmeta mērķis ir attīstīt studentiem zināšanās par tirgzinību metodēm un to praktisku izmantošanu uzņēmējdarbībā. Priekšmeta uzdevumi: Attīstīt studentu prasmi izvērtēt situāciju un izvēlēties atbilstošo tirgzinību metodi situācijas veiksmīgai atrisināšanai; Attīstīt studentu prasmi ģenerēt, grupēt, atlasīt, izvērtēt un izmantot dažādas idejas mārketinga jomā; Sniegt priekšstatu tirgzinību plānošanas, vadīšanas un kontroles metodēm un to izmantošanas iespējām; Attīstīt teorētisko zināšanu tirgzinību jomā izmantošanas un praktiskās pielietošanas iemaņas; Veicināt vispārējo prasmju attīstību un prasmi prezentēt individuālās idejas grupā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj noteikt un analizēt dažādus mārketinga problēmsituācijas. - Testi ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem. Lai veiksmīgi nokārtotu testu, ir jāatbild pareizi uz vismaz 70% jautājumu.
Spēj analizēt konkrētas situāciju un izdarīt patstāvīgus secinājumus par mārketinga kompleksa izmantošanu organizācijas mārketinga procesā. - Praktiskie darbi nodarbībās.
Spēj noteikt rādītājus mārketinga efektivitātes, vai tirgus rādītājus, aprēķināt uzņēmuma darbību raksturojošos rādītājus. Spēj analizēt iegūtos rezultātus un veikt secinājumus. - Praktiskais darbs nodarbībā. Tests ar teorētiskajiem un praktiskajiem uzdevumiem. Lai veiksmīgi nokārtotu testu, ir jāatbild pareizi uz vismaz 70% jautājumu.
Spēj patstāvīgi atrast nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu. Spēj analizēt šo informāciju un pasniegt to citiem. - Prezentācijas sagatavošana PowerPoint programmā. Patstāvīga darba rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj risināt izvirzīto problēmu un sniegt priekšlikumus problēmas atrisināšanai. - Individuālie vai grupas uzdevumi. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj veikt situācijas analīzi un pielietot teorētiskās zināšanās, risinot praktiskus uzdevumus. - Noslēguma pārbaudes darbs, kas ietver sevī trīs daļas: - Teorētiskie jautājumi (30% no vērtējuma); - Tests (30% no vērtējuma); - Praktiskie uzdevumi (40% no vērtējuma). Novērtējums: 10 baļļu sistēma.
Priekšzināšanas Nav prasību.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 1.0 1.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]