Kods | HVD111 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Angļu valoda | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Marina Platonova, Jeļena Tretjakova, Alīna Nidagundi, Ļubova Ņikuļina, Zoja Dombrovska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Angļu valodas pamatkurss integrējams ar pārējām studiju disciplīnām, kas balstās uz tehniskās terminoloģijas apguvi svešvalodā konkrētajā nozarē: 1) radošas lasīšanas prasmes apguve darbā ar tekstu specialitātē; 2) lietišķās sarunvalodas pamatu apguve un diskusijas spēju attīstīšana; 3) klausīšanās uztveres attīstīšana dalībai konferencēs, projektos u. tml.; 4) rakstveida izteiksmes attīstīšana (esejas, kopsavilkumi, anotācijas, secinājumi). Programma sastādīta saskaņā ar Eiropas Padomes izstrādātajam kopējām vadlīnijām valodu apguvē, mācīšanā un valodas prasmju vērtējumā, ņemot vērā arī Baltijas valstu augstskolu valodu pedagogu LEONARDO projekta rezultātus un kopējos ieteikumus, kuru izstrādāšanā piedalījās arī RTU Valodu Institūts.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Paplašināt un bagātināt radošās lasīšanas prasmes darbā ar populārzinātniskiem un tekstiem specialitātē un attīstīt kvalitatīvas lietišķās valodas mutvārdu un rakstveida prasmes un kompetences | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Lasīšana: spēj patstāvīgi lasīt un caurskatīt sarežģītus vispārēja rakstura, populārzinātniskus tekstus, kā arī iegūt informāciju, apgūt to un iepazīt terminus no profesionāli orientētiem nozares avotiem. - Pārbaudes veids: mājas darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj analizēt izlasīto un apgūto tekstu saturu , identificēt nozares terminoloģiju atbilstoši uzstādītajiem mērķiem un uzdevumiem. Klausīšanās: spēj uztvert gan tiešā klātbūtnē, gan pārraidītu tekstu par zināmām un nepazīstamām tēmām personiskajā, sabiedriskajā un mācību profesionālajā jomā. - Pārbaudes veids: mājas darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj saprast uztvertās informācijas būtību, interpretēt to, veikt testēšanas uzdevumus. Runāšana: Dialogs- spēj sazināties samērā brīvi un spontāni par plašu jautājumu bloku (vispārīgie, teorētiskie, profesionāli orientētie jautājumi). Monologs- spēj sniegt skaidru aprakstu par dažādiem tematiem. - Pārbaudes veids: mājas darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj uzņemties iniciatīvu intervijās un diskusijās. Prezentē sistemātiski izstrādātu referāta izklāstu. Rakstīšana: spēj izveidot skaidru, detalizētu uztvertā teksta apkopojumu, kopsavilkumu, anotāciju; aprakstīt studenta dzīves gājumu, uzrakstīt motivācijas vēstuli ar sistemātiski izklāstītu argumentāciju. - Pārbaudes veids: mājas darbi, pārbaudes darbi, eksāmens. Kritēriji: spēj rakstiski pamatot savu viedokli, uzsvērt apspriežamā jautājuma pozitīvās un negatīvās puses, izvērtēt risinājuma veidus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|