Kods | HPS123 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ģimenes psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Airisa Šteinberga | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz priekšstatu par ģimenes struktūras un attīstības psiholoģiskajiem aspektiem. Aplūkota ģimene savstarpējo attiecību kontekstā. Ģimenes modeļi, sociālais statuss un dzīves stils. Seksuālās uzvedības aspekti. Laulāto attiecību dinamika, bērnu, bērnu un vecāku saskarsme. Ģimenes krīzes, problēmas un to risināšanas iespējas.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Orientēties ģimenes psiholoģijas pamatjēdzienos, prast tos adekvāti pielietot rakstos un mutvārdos. Paaugstināt studentu sociālās kompetences līmeni: uztvert attiecību daudznozīmīgumu, izprast dažādas ģimenes situācijas un apgūt pamatprasmes tās risināt. Palīdzēt studentiem izveidot un nostiprināt viedokli par stabilu ģimeni kā priekšnoteikumu veiksmīgai dzīvei. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izpratne par ģimeni kā sabiedrisku parādību, ģimene kā mazā grupa - Reālas vai iedomātas ģimenes sociālpsiholoģiskā portreta izveide, balstoties uz dotajiem kritērjiem Zināt un izprast personības attīstības saistību un gatavību ģimenei. Fiziskā, sociālā un psiholoģiskā brieduma līdzsvarotības problēmas. Atbildība, patstāvība un personības brīvība kā ģimenes veidošanas kritēriji - Pašraksturojums Zināt partnera izvēles kritērijus, psiholoģiskos nosacījumus. Spēt atpazīt un raksturot pāru attiecības un ģimeni. Prast analizēt ģimenes veidošanas motivāciju, apzināties tradīciju, ģimenes noslēpumu un leģendu psiholoģisko jēgu - Kolāža, dzimtas koka psiholoģiskais raksturojums Zināt, apjēgt, atpazīt bērna un vecāku mijiedarbības sociālpsiholoģisko sarežģītību un sistēmiskumu. - Morālo dilemmu risināšana Zināt un prast pamatot psiholoģiskos šķiršanās cēloņus, analizēt procesu un izskaidrot sekas. Apzināties psiholoģisko fenomenu daudzveidību ģimenē: greizsirdība - uzticēšanās, neuzticība - uzticība, mīlestība - naids, vardarbība - līdztiesība, cieņa - pazemošana - Uzdevumu risināšana Prast raksturot ģimenes attīstības dažādus posmus: jaunā ģimene, nobriedušā un ilgdzīvojušā ģimene. Prast izskaidrot un pamatot vairāku paaudžu ģimenes īpatnības, kā arī paaudžu sadarbības iespējas. - Nākotnes projektēšana un pieredzes analīze Attīstīt individuālo viedokli par ģimenes situācija mūsdienu Latvijā: ekonomiskie, politiskie, sociālie un psiholoģiskie aspekti - Eseja |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Personības pašizziņa, kolāžas veidošana "Mans iekšējais Es" - 10%
Ģimenes ģenealoģiskā koka analīze pēc dotajiem kritērijiem. Iesniegts papīra formātā - 25% Patstāvīgais darbs “Mana ģimene pēc 10 gadiem” Iesniegts elektroniski vai papīra formātā - 20% Pārdomu eseja par Ē.Fromma grāmatu “Mīlestības māksla” Iesniegts elektroniski vai papīra formātā - 30% Dalība un iesaiste nodarbībās - 10% Pašvērtējuma analīze - 5% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vēlams zināt vispārīgās, personības un sociālās psiholoģijas pamatjēdzienus un būt priekšstatam par sociālo zinātņu izpētes mērķiem, uzdevumiem un pielietojumu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|