Kods | HFL623 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Klasiskā filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gunārs Ozolzīle, Laila Girsova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Cilvēces gara sasniegumi visuzskatāmāk izkristalizējas filozofijā. Klasiskās ( racionālās) filozofijas studijas ievada iepazīšanās ar Seno Austrumu filozofijas vēsturi ( Senā Ķīna, Senā Indija u.c.). Filozofiskās domas aizsākumi Rietumos meklējami Senajās Grieķijā un Romā. Būtisku eksistenciāla un loģiska brieduma kāpumu filozofiskā doma sasniedz Viduslaikos ( Kristīgā teoloģija un tās kulminācija sholastiskajā filozofijā). Jaunlaiku filozofija un zinātne, savukārt, liek pamatus modernajai un postmodernajai cilvēka un pasaules izpratnei, ieskicējot domas attīstības trajektoriju tās tuvākai un tālākai nākotnei.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Klasiskās filozofijas studijas neaprobežojas ar filozofisko mācību vēsturisku apgūšanu. Vispusīgas zināšanas klasiskās domas vēsturē kalpo par pamatu mūsdienu daudzveidīgo zināšanu konsolidācijai vienotā pasaules uzskatā, kas arī ir viens no galvenajiem šo studiju mērķiem. Līdztekus tam klasiskā filozofija kopj arī zinātņu metodoloģisko un metodisko jomu un kalpo par mērogu zināšanu patiesības un objektivitātes novērtēšanā. Šo klasiskās filozofijas funkciju iepazīšanu var minēt kā otru tās studiju pamatmērķi. Visbeidzot, studenta sekmīga socializācija un iekļaušanās profesionālajā darbībā, apgūstot pasaules filozofisko mantojumu un tajā uzkrātās attīstības potences, ir vēl viens šī kursa bū | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzināt klasiskās filozofijas pamatnostādnes un prast argumentēti izteikt savu viedokli par filozofiju, tās vēsturi un lomu pasaules kopējā kultūras procesā. - Sekmīgs darbs semināru programmā. Nokārtota ieskaite. Spēt uzskaitīt un raksturot filozofijas attīstības galvenos posmus, vērtējot tos veseluma kontekstā un saiknē ar ieguldījumu pasaules uzskata veidošanā. - Sekmīgs komentārs par izvēlētā filozofiskā teksta fragmentu. Nokārtota ieskaite. Prast aprakstīt un ilustrēt ar būtiskiem piemēriem filozofijas un atsevišķo zinātņu konstruktīvu mijiedarbību metodiski metodoloģiskā aspektā. - Sekmīgs darbs semināru programmā, izstrādājot patstāvīga pētījuma tēmu. Spēt konsekventi pamatot un aizstāvēt savu pasaules uzskatu radošās diskusijās ar atšķirīgu viedokļu paudējiem. - Pārspriedumi un diskusijas semināros. Apgūt un vingrināties filozofijas pielietojuma prasmēs savā zinātniskajā un sabiedriskajā darbībā. - Filozofiskās metodoloģijas praktizēšana, strādājot pie preambulas izvēlētajā doktora darba tēmā, kā arī turpmākajos zinātniskajos pētījumos. Studiju rezultātu galīga vērtēšana - Eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sekmīgi apgūti studiju programmās paredzētie humanitārā bloka priekšmeti. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|