Kods | DSP208 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datoru tehnisko līdzekļu diagnostika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Grundspeņķis, Valdis Andersons | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Drošs IT sistēmu darbs iespējams, ja ar to saistītais tehniskais personāls izprot esošā aprīkojuma darbības principus, spēj nodrošināt tehniski pareizu ekspluatāciju, gan ir apguvis zināšanas un prot rekomendēt drošības risku faktorus samazinošus pasākumus, ir guvis priekšstatu par aprīkojuma diagnostiku, kļūmju analīzi un datu atjaunošanu mūsdienu informācijas sistēmās.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas par galvenajiem iemesliem, kuru dēļ tiek izraisīta lielākā daļa (40 – 60%) IT aparatūras un programmatūras bojājumi, un, balstoties uz datorfirmu apkopoto „labās prakses” pieredzi, sniegt rekomendācijas attiecīgo riska faktoru samazināšanai. To praktiskai pielietošanai nepieciešams apgūt aprīkojuma darbības pamatprincipus, gūt ieskatu par attīstības tendencēm un izmantotajām tehnoloģijām, iepazīties ar diagnostikas metodēm. Priekšmeta apguves rezultātā students gūst zināšanas par dažādiem IT tehniskā kompleksa darbības drošības paaugstināšanas aspektiem, spēj piedalīties esošās situācijas analīzē un tehniski – ekonomiski pamatotu rekomendāciju izstrādē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Apgūtas zināšanas par aprīkojuma darbības drošuma aspektiem - Kontroldarbs, ieskaite Iegūtas zināšanas par atsevišķiem riska faktoriem un to ietekmes samazināšanu - Kontroldarbs, ieskaite Gūts ieskats par ierīču diagnostiku un informācijas atjaunošanu - Ieskaite |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas par datorsistēmu uzbūvi un datoru arhitektūru | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|