Kods | DPI505 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Loģika un predikāti programmatūras izstrādē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Rusakovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti apgūst loģiskās programmēšanas principus un pielieto predikātu loģiku programmēšanā. Uzmanības centrā ir faktu un likumu veidošana, rekursija, ekspertsistēmu programmēšana, koku un sarakstu apstrāde, pārmeklēšanas ierobežojumu radīšana, dažādu tipu failu apstrāde. Studiju kursa ietvaros apskata un analizē atšķirības starp dažādiem Prolog valodas dialektiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot speciālistus loģiskās programmēšanas jomā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veicināt izpratni par loģiskās programmēšanas matemātisko pamatojumu; 2. Iemācīt Prolog valodas galvenās iespējas; 3. Iemācīt pielietot attiecīgās iespējas kā klasiskajā programmēšanā, tā arī mākslīgā intelekta uzdevumu risināšanā; 4. Attīstīt prasmi noteikt loģiskās un funkcionālās programmēšanas līdzību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj veidot rekursīvus predikātus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj programmēt ciklus, dažas matemātiskās funkcijas, apstrādāt kokus. Spēj apstrādāt sarakstus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj meklēt sarakstā prasāmo informāciju un pārveidot saraksta struktūru. Spēj programmēt pārmeklēšanas ierobežojumus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj paaugstināt programmas ātrdarbību ar atciršanām. Spēj apstrādāt dažādu tipu failus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj strādāt ar tiešās un secīgās piekļuves failiem, kā arī ar faktu failiem. Spēj apstrādāt grafus un semantiskos tīklus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj atrast prasāmo informāciju grafā un aprakstīt semantisko tīklu. Spēj orientēties Prolog dialektu īpašībās. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj tulkot programmu vienā Prolog dialektā uz citu dialektu. Spēj orientēties visos aplūkotos loģiskās programmēšanas lietošanas jautājumos. - Ieskaite. Kritēriji: laboratorijas darbu rezultātu aizstāvēšana |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 100%
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Algoritmu konstruēšana, datu struktūras, predikātu loģikas pamati, mākslīgā intelekta pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|