Kods | DMI547 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vadības informācijas sistēmu projektēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andrejs Romānovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Vadības informācijas sistēmu projektēšanas kurss ir svarīga informācijas tehnoloģijas speciālista teorētiskās sagatavošanas sastāvdaļa, kas nodrošina studentam iespēju efektīvi darboties uzņēmuma IT dienestā. Mācību kurss ir veltīts vadības informācijas sistēmu (VIS) modelēšanas un projektēšanas teorētiskiem un metodoloģiskiem pamatiem, koncentrējot uzmanību uz dzīves cikla atbalstu ar VIS izstrādes, ieviešanas un uzturēšanas metodēm un paņēmieniem. Kursā tiek padziļināti izpētīti VIS projektēšanas un modelēšanas principi un organizatoriskās metodes, iegūtas pamatprasmes un zināšanu kopums, kas nepieciešams VIS atbalstam visās dzīves cikla fāzēs, izpētītas VIS modelēšanas industriālās tehnoloģijas, datorizēto modelēšanas rīku klasifikācija un struktūra, iegūtas zināšanas par VIS dokumentēšanu atbilstoši IT standartiem, izpētīts un apgūts VIS kvalitātes nodrošinājums, kā arī veikta iegūto zināšanu praktiskā pielietošana uzņēmējdarbības uzdevumu risināšanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir apgūt vadības informācijas sistēmu (VIS) projektēšanas teorētiskos un metodoloģiskos pamatus, iegūt zināšanas un praktiskās iemaņas, kas ir nepieciešamas VIS veidošanas un uzturēšanas visās tās dzīves cikla fāzēs. Attīstīt prasmi izvēlēties modelēšanas un projektēšanas tehnoloģijas un rīkus praktisko uzdevumu veikšanai, novērtējot alternatīvus variantus. Veicināt studenta spējas un kompetences modelēt un projektēt vadības informācijas sistēmas, izmantojot datorizētus līdzekļus, izvēlēties un novērtēt vadības automatizētus risinājumus konkrētas problēmsituācijas risināšanai, kā arī iegūt vadības informācijas sistēmu veidošanas praktiskas iemaņas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj definēt, interpretēt un lietot profesionālu terminoloģiju vadības informācijas sistēmu projektēšanas jomā. - Individuālajos pētījumos ir parādītas spējas izvēlēties piemērotus metodoloģiskus un tehnoloģiskus risinājumus vadības problēmām,
izmantojot profesionālu terminoloģiju
Spēj noteikt VIS dzīves ciklu uzdoto vadības problēmu atrisināšanai, izvērtēt risinājuma ierobežojumus un piedāvāt to atrisināšanas ceļus. - Patstāvīgajā pētījumā ir parādītas spējas izvēlēties piemērotus metodoloģiskos risinājumus vadības problēmām, identificē izmantošanas ierobežojumus un piedāvā variantus to novēršanai. Spēj izstrādāt un pamatot izstrādātā tehnoloģiskā procesa izmantošanu izvēlētās VIS funkcijas atbalstam. - Praktiskajos darbos izstrādāti VIS tehnoloģisko procesu modeļi un veikta to novērtēšana. Spēj izstrādāt izvēlētā uzņēmuma vadības informācijas sistēmas projektrisinājumus. - Laboratorijas un patstāvīgajos darbos izstrādāti projektrisinājumi izvēlētajai vadības problēmai, parādītas spējas piedāvāt alternatīvus risinājumus izvēlētajai problēmai, kā arī veikta šo alternatīvu salīdzinoša analīze. Argumentēti diskutēt par vadības informācijas sistēmu, atsevišķu IT risinājumu un programmrīku izvēli uzņēmējdarbības problēmu risināšanai, tai skatā prot apkopot kolēģu idejas, strādājot individuāli un grupās un prezentēt darba rezultātus. - Semināros un diskusijas laikā balstoties uz teorētiskajām zināšanām ir parādītas spējas konstruktīvi diskutēt par risināmo problēmu. Pārzina dažādu datorizētu modelēšanas līdzekļu īpatnības un spēj izvēlēties modelēšanas rīku uzņēmējdarbības procesu modelēšanai. - Kontroldarbos un eksāmena laikā ir demonstrēta spēja atpazīt formulētā uzdevuma būtību, ka arī lakoniski un argumentēti piedāvāt atbilstošu risinājumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas informācijas sistēmās, datu un procesu modelēšanā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|