Kods | DMI375 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Praktiskā sistēmu imitācijas modelēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vitālijs Boļšakovs, Jurijs Merkurjevs, Gaļina Merkurjeva, Raisa Smirnova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss „Praktiskā sistēmu imitācijas modelēšana” ir saistīts ar imitācijas modelēšanas (IM) efektīvu izmantošanu elektronisko tabulu programmas Microsoft Excel pielietojumā, ikdienas biznesa uzdevumu risināšanai. Kurss ir paredzēts vadības zinātnes speciālistiem, kas intensīvi izmanto elektroniskās tabulas darba uzdevumu risināšanai un vēlas iegūt papildus zināšanas par MS Excel pievienojumprogrammām. Kursa ietvaros sniegta informācija par kvantitatīvās analīzes un lēmumu pieņemšanas iespējām nenoteiktības apstākļos un „kas būtu ja” („what-if”) analīzes pielietošanu biznesa sistēmas darbības cēloņsakarības noteikšanai. Monetkarlo modelēšanas metodes un pievienojumprogrammu izmantošana ievērojami paplašina MS Excel iespējas, risinot loģistikas un ekonomikas uzdevumus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt zināšanas par imitācijas modelēšanas koncepciju, metodoloģiju un praktiskās pielietošanas iespējām uzņēmējdarbībā, izmantojot MS Excel programmnodrošinājumu. Iegūt praktiskas iemaņas lēmumu pieņemšanas atbalsta sistēmas un praktiskās vadības apmācības sistēmas izstrādāšanā, izmantojot MS Excel elektroniskās tabulas un pievienojumprogrammas. Veicināt studenta spējas un kompetenci izstrādāt un pielietot viegli vadāmus un precīzus modeļus uzņēmējdarbības veiktspējas paaugstināšanai un riska samazināšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj interpretēt un lietot statistikas un varbūtību teorijas terminoloģiju biznesa sistēmu imitācijas modelēšanas jomā. - Sekmīgi sagatavotas laboratorijas darbu atskaites. Spēj realizēt Montekarlo modelēšanas metodi MS Excel elektroniskajās tabulās un veikt modelēšanas rezultātu kvantitatīvo analīzi. - Laboratorijas darbu izpildes laikā students veiksmīgi modelē dažādas lēmumu pieņemšanas situācijas, izmantojot Montekarlo modelēšanas metodi piem., sistēmas darbības prognozēšanas sistēmas. Spēj izstrādāt praktiskās vadības apmācības sistēmas. Spēj veiksmīgi izpildīt biznesa vadības personāla pienākumus un risināt atbilstošus uzdevumus. - Laboratorijas darbu izpildes laikā students veiksmīgi realizē datu analīzi, lēmuma pieņemšanas procesu un biznesa sistēmas modelēšanu elektroniskajās tabulās MS Excel vidē. Argumentēti diskutēt par IM priekšrocībām un trūkumiem, risinot uzņēmējdarbības efektivitātes paaugstināšanas uzdevumus, apkopojot gan praktiski iegūtos rezultātus, gan teorētiskas zināšanas. - Diskusijas laikā ir parādītas spējas motivēt uzņēmuma darbiniekus, izmantot piedāvātos kvantitatīvos modeļus un lēmumu atbalsta sistēmas uzņēmuma mērķa sasniegšanai biznesa vadīšanas jomā. Spēj rekomendēt esošās sistēmas struktūras uzlabošanas iespējas un prognozēt sistēmas nākotnes uzvedību, izmantojot IM tehnoloģiju MS Excel vidē. - Kursa apgūšanas laikā ir demonstrēta spēja modelēt sistēmas darbību, ievērojot dažādus nenoteiktības faktorus un analizēt sistēmas darbību, izmantojot statistikas un varbūtību teorijas metodes. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas imitācijas modelēšanas, varbūtību teorijas un matemātiskas statistikas jomās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|