Kods | DMI371 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietišķās modelēšanas spēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jeļena Pečerska, Jurijs Merkurjevs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmetā ‘Lietišķās modelēšanas spēles”(LMS) tiek apskatīti mācību spēļu un gadījuma izpētes metodes teorētiskie un praktiskie aspekti. Tiek apskatīti sistēmiskās domāšanas un sistēmu dinamikas pamatjēdzieni un metodes, sistēmu dinamikas datormodeļu izveidošana. Priekšmets iekļauj lietišķo atjaunojamo resursu vadīšanas spēli, kura ir bāzēta sistēmu dinamikā. Tiek izklāstīta sistēmu dinamikas metodoloģija sistēmu analīzes un mācību spēļu modeļu izveidošanas jomā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Pēc studiju priekšmeta apgūšanas studentam: jāizprot aktīvo apmācības metožu īpašības un priekšrocības, sistēmiskas domāšanas pieejas īpašības, ierobežojumi un priekšrocības vadības problēmu risināšanā; jāprot formulēt uzdevumus un definēt noteicošos risinājuma raksturlielumus sistēmu dinamikas jomā; jāapgūst pamatiemaņas darbā ar sistēmu dinamikas programmatūru. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj interpretēt un lietot terminoloģiju sistēmu dinamikas jomā. - Sekmīgi izpildīts tests. Spēj identificēt problēmas, kuru risināšanā iespējams izmantot sistēmu dinamikas pieeju, atpazīt metodes pielietošanas ierobežojumus. - Sekmīgi izpildīts tests. Spēj konstruēt cēloņu seku diagrammas, modelēt, analizēt/sintezēt un vizualizēt vienkāršas dinamiskas sistēmas. - Laboratorijas darbos demonstrēta spēja risināt konkrētus uzdevumus. Spēj interpretēt sistēmu dinamikas modeļu rezultātus. - Laboratorijas darbos, testā demonstrēta spēja interpretēt modelēšanas rezultātus kā darbības kvalitātes radītājus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas sistēmu modelēšanā un informācijas tehnoloģijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|