DIP456 Lietotāja adaptīvā interfeisa programmatūra (studiju projekts)

Kods DIP456
Nosaukums Lietotāja adaptīvā interfeisa programmatūra (studiju projekts)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Aleksejs Jurenoks, Jurijs Lavendels
Kredītpunkti 3.0 (4.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek apskatīta uz matemātisko un lingvistisko modeļiem balstītas informācijas sistēmas lietotāju adaptīvā interfeisa projektēšana un programmēšana; lietotāja adaptīva interfeisa projektēšanas psiholoģiskie un matemātiskie pamati; realizējamie algoritmi interfeisu sintaktiskajā un semantiskajā analīzē; algoritmu teorijas elementi, veidotājgramatikas, datu glabāšana interfeisu algoritmos, datu apstrādes principi adaptīvajā interfeisā, darba rezultātu glabāšana poļu pieraksta, triāžu, tetrāžu un sarakstu formā, kā arī izpildāmās programmatūras iegūšana..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Datorsistemu lietotāju modeļi. 6 8 0 0
Adaptīvā dialoga struktūras modeļi. 6 10 0 0
Adaptīvā interfeisa organizēšanas pamatprincipi. 6 12 0 0
Adaptīvā interfeisa uzbūves metodes. 6 10 0 0
Analizatoru algoritmi lietišķajās intelektuālajās sistēmās. 12 16 0 0
Lietišķo intelektuālo sistēmu demonstrācijas prototips. 12 16 0 0
Kopā: 48 72 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis - iemācīt studentus patstāvīgi projektēt informācijas sistēmas lietotāju adaptīvo interfeisu un izstrādāt uz lietotāju modeļiem un tēlu atpazīšanas metodēm balstītas mācību programmatūras prototipus. Studiju kursa uzdevumi: - izskatīt uz tīmekļa tehnoloģijām balstītu adaptīvo informācijas sistēmu piemērus; - sniegt izpratni par formālo valodu, veidotājgramatiku un klasiskās algoritmu teorijas vietu adaptīvajā interfeisā; - attīstīt prasmes realizēt sintaktiskos un semantiskos analizatorus kā izstrādājamās programmatūras daļu; - izveidot prasmes izmantot programbibliotēkās pieejamās programmatūras elementu sagataves.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj formulēt adaptīvā interfeisa organizēšanas pamatprincipus, spēj algoritmizēt lietotāju modeļu klasifikācijas un optimālās dialoga struktūras formēšanas metodes. - Sekmīgi nokārtoti kontroldarbi.
Spēj patstāvīgi pielietot atsevišķas adaptīvā interfeisa uzbūves metodes. - Sekmīgi izpildīti laboratorijas darbi.
Spēj patstāvīgi izstrādāt lietišķas intelektuālās sistēmas analizatoru algoritmus. - Sekmīgi izstrādāta un iesniegta studiju projekta apraksta daļa.
Spēj izstrādāt lietišķo intelektuālo sistēmu demonstrācijas prototipu, kas sakņojas zināšanu atspoguļošanas modeļos un tīmekļa tehnoloģijās. - Izstrādāts un sekmīgi prezentēts studiju projekts.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Laboratorijas darbi - 30%
Kontroldarbi - 30%
Studiju projekts - 40%
 
Priekšzināšanas Algoritmēšanas un praktiskās programmēšanas iemaņas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.5 2.0 0.0 1.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]