Kods | DID216 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads lēmumu atbalsta sistēmās | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Henrihs Gorskis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mācību kursā „Ievads lēmumu atbalsta sistēmās” studenti apgūst lēmumu pieņemšanas uzdevumu risināšanas pamatus, lemšanas uzdevumu aktualitāti un sarežģītību, kā arī mācās pamatot metožu izvēli atkarībā no problēmsituācijas. Tiek nodefinētas lēmumu atbalsta sistēmu (LAS) pamatfunkcijas un to izstrādes principi. Tiek parādīta LAS pielietošana praksē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt priekšstatu par lēmumu pieņemšanas procesa pamatelementiem, lemšanas situācijām, lēmējpersonas priekšrocībām un lēmumu atbalsta sistēmām kā rīkiem, kas palīdz lēmējpersonai efektīvi novērtēt un analizēt iespējamos alternatīvos variantus. Iegūt praktiskas iemaņas darbam ar vienkāršajām atbalsta servisa programmām. Iegūt praktiskas iemaņas reālu lemšanas problēmu analīzei. Sniegt priekšstatu par lietišķu sistēmu klasificēšanu kā LAS. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj definēt, interpretēt un lietot lēmumu analīzes pamatterminoloģiju - Sekmīgi izpildīts tests. Students spēj analizēt vienkāršas lemšanas situācijas un lietot to risināšanai paredzētās metodes. - Praktisko nodarbību laikā studenti pamatoti risina piedāvātos uzdevumus un analizējot rezultātus izvēlas labāko. Students spēj lietot dažas servisa LAS, kā arī klasificēt pētāmās sistēmas. - Balstoties uz teorētiskajām zināšanām ir parādītas spējas, izmantojot profesionālo terminoloģiju, konstruktīvi diskutēt par risināmo problēmu. Students spēj atlasīt un apstrādāt nepieciešamo teorētisko materiālu. - Šīs prasmes tiek pārbaudītas kursa apguves laikā gan diskusijās par noteiktu tēmu, gan arī izskatot pētāmajos programmrīkos izmantojamās metodes. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|