Kods | IĀS515 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kvantitatīvās metodes vadīšanā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Remigijs Počs, Māris Buiķis, Velga Ozoliņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kvantitatīvas metodes, ekonomiski - matemātiskās metodes un modeļi un lēmumu pieņemšanas process. Lineārās programmēšanas speciālie uzdevumi un modeļi. Integrālās programmēšanas uzdevumi. Attīstības variantu izvēles modeļi. Transporta uzdevumi un starppārvadājumu optimizācija. Mērķu programmēšana. Laika rindu speciālās analīzes un prognozēšanas metodes un modeļi. Ekonometriskā modelēšana. Ekonomisko sakarību pētīšanas daudzfaktoru un dinamiskie modeļi. Nelineārie ekonometriskie modeļi. Parametru novērtēšanas metodes. Bilanču ekonomiski - matemātiskie modeļi. Spēļu teorijas elementi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīstināt studentus ar galvenajām kvantitatīvajām metodēm, kas tiek pielietotas ekonomisko parādību un vadības procesu analīzē un lēmumu pieņemšanas procesā. Veidot prasmi izvēlēties piemērotāko metodi konkrētas problēmas risināšanai. Veidot prasmi izstrādāt konkrētai metodei atbilstošu modeli un iegūt atrisinājumu, izmantojot atbilstošus algoritmus un datorprogrammas, kā arī spēju izprast iegūtos rezultātus un pielietot tos ekonomisko procesu analīzē un vadības lēmumu izstrādē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj nosaukt un raksturot galvenās kvantitatīvās metodes, kas tiek izmantotas ekonomikā. Students nosauc raksturojumam atbilstošo metodi vai īsi raksturo kādu konkrētu metodi - Tests, eksāmena jautājumi Students zina, kas ir modelis, un spēj izveidot konkrētai metodei atbilstošu modeli. Students nosauc modeļa definīciju, izveido konkrētai metodei atbilstošu modeli, izmantojot doto informāciju un datus - Tests, praktiskie darbi, uzdevumi, eksāmens Students spēj izmantot modeli, lai iegūtu atrisinājumu. Students iegūst atrisinājumu, izmantojot konkrētai metodei raksturīgo algoritmu un programmatūru - Praktiskie darbi, uzdevumi, eksāmens Students spēj analizēt iegūtos rezultātus. Students spēj izskaidrot iegūto rezultātu nozīmi - Tests, praktiskie darbi, uzdevumi, eksāmens Students spēj interpretēt atsevišķu rādītāju vērtības, kas tiek izmantotas konkrēta modeļa vai situācijas raksturošanai. Students spēj novērtēt attiecīgā rādītāja atbilstību noteiktiem kritērijiem - Tests, praktiskie darbi, uzdevumi, eksāmens Students izprot metožu pielietošanas iespējas ekonomisko problēmu analīzē - Tests, praktiskie darbi, uzdevumi, eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Testi. Kontroldarbi - 15%
Praktiskie darbi - 20% Aktivitāte - 15% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, datormācība, ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|